معرفی مبل استیل

مبل استیل ایرانی

معرفی مبل استیل

معرفی مبل استیل یا همان مبل سلطنتی از جمله محصولات زیبا و خوش رنگ و لعاب است. که هر خانه ای را به قصر پاشاهی شبیه می کند. استفاده از مبل استیل دکوراسیون داخلی منزل را لاکچری می کند. که تا حد زیادی می تواند تاثیر گذار باشد. در ادامه به معرفی ویژگی های این محصول خواهیم پرداخت.

خصوصیات اصلی مبل استیل

مبل استیل یا سلطنتی معمولا برای اتاق مهمان و فضاهای های مجلل و رسمی استفاده می شود. معمولا ست آن به صورت نه نفره ارائه می شود. دو عدد از آن ها به طور معمول به عنوان مبل میزبان استفاده می شوند و شمایل متفاوتی دارند. معمولا می توان در کنار مبلمان استیل، مبلمان ناهارخوری آن را نیز به عنوان ست تهیه و استفاده نمود.

جنس پارچه مورد استفاده برای مبل استیل

پارچه مبل استیل زیبا و از جنس مرغوب انتخاب می شود. تا به بهتر شدن این محصول کمک کند.  پارچه این مبلمان ها معمولا از جنس مخمل یا چرم هستند. طرح این پارچه ها طرح های کلاسیک و گاهی برجسته می باشد. مرغوبیت این پارچه ها فقط در ظاهر آن نیست. بلکه این پارچه ها ضد آب و ضد گرد و غبار هستند. گاهی مبلمان تحت عنوان نانو فروش می روند که منظور همان ضد آب بودن پارچه ی آن است.

معرفی مبل استیل

جنس چوب مبل استیل

مبلمان سلطنتی به دلیل استفاده از چوب های مرغوب و محکم وزن سنگینی دارند. ضمن این که این محصولات به دلیل استفاده از چوب طبیعی در ساخت و بدنه سنگین تر از سایر مبلمان هاست . هر چه قدر جنس چوب به کار رفته در مبل استیل بهتر و محکم تر باشد. دوام و ماندگاری مبل ساخته شده بالاتر خواهد بود. عمده ی چوب های مورد استفاده در ساخت مبل استیل چوب گردو، راش، توسکا و توت و سایر چوب های سفت و محکم درختان جنگلی است. به همین دلیل مبل های استیل علاوه بر زیبایی و جذابیت، استحکام و مقاومت بیشتری دارند.

دیگر خصوصیات مبل استیل

  • مبل استیل نسبت به مبلمان راحتی ارتفاع بیشتری دارد.
  • مبلمان سلطنتی نسبت به مبلمان راحتی وزن بیشتری دارد.
  • این مبلمان برای اتاق های رسمی و مهمان مورد استفاده قرار می گیرد و برای بخش های دیگر دکوراسیون مناسب نیستند.
  • به دلیل استفاده از جنس مرغوب و استفاده از چوب طبیعی بیشتر در بدنه مبلمان سلطنتی قیمت این دست از مبلمان ها چندبرابر مبل راحتی است.
  • به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب ماندگاری مبلمان سلطنتی نسبت به مبل راحتی بیشتر است. البته کمتر هم مورد استفاده قرار می گیرند.
  • مبلمان استیل در فضاهای بزرگ جلوه بیشتر و زیباتری دارد.

رنگ آمیزی

یکی از نکات بسیار مهم در خرید مبل استیل انتخاب رنگ مناسب برای آن و به ویژه انتخاب رنگ چوب مناسب است. مبلمان استیل برخلاف مبل های راحتی از رنگ های محدودی برخوردارند. در تولید مبل سلطنتی رنگ و طرح و نوع کنده کاری چوب از رنگ و طرح و نقش پارچه اهمیت بیشتری دارد. پارچه مبل استیل را به طور معمول از میان طیف رنگ های سنگین و خنثی انتخاب می کنند. در مورد مبلمان هایی با طرح و نقش ظریف، دست ما باز تر خواهد بود. اگر شما هم به دنبال مبل سلطنتی ولی ظریف هستید می توانید در انتخاب رنگ آن تا حد زیادی پا فراتر بگذارید. مبل سلطنتی ساده و ظریف یعنی مبلمانی که در ساخت آن کنده کاری های ریز و ظریف انجام شده است. از میان رنگ هایی که برای این دست از مبلمان استفاده می شود رنگ های بژ، کرم، قهوه ای و سفید و طلایی رنگ های مرسوم تر و محبوب تری هستند.

منبت کاری در این نوع از محصولات

منبت کاری در این محصولات حرف زیادی برای گفتن دارد. در ابتدا باید تعریف کنیم که اصلا منبت کاری به چه چیزی گفته می شود؟ کنده کاری روی چوب را که طرح و نقش وِژه ای دارد منبت کاری می گویند. این هنر یکی از قدیمی ترین صنایع دستی ایرانی محسوب می شود. اصلی ترین زیبایی و شکوه مبل های استیل نیز به کار رفتن همین هنر قدیمی روی دسته و پایه و تاج این مبلمان هاست . باید توجه داشت انتخاب یک دست مبلمان استیل انتخاب یک هنر باستانی است که نگاه ها را معطوف به خود می کند.

One thought on “معرفی مبل استیل

  • فوریه 8, 2022 at 23:28
    Permalink

    سلام ببخشید من یک مبل مدنظرم هست نمیدونم اسمش چیه نه قیمتش هرفروشگاهم میرم نمیگن از کجا باید قیمت بگیرم ممنونم میشم کمکم کنید من عکسشو دارم راستش خونه یکی از اقوام دیدم…..؟؟؟

    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *