مقایسه مبل کلاسیک و راحتی

مقایسه مبل کلاسیک و راحتی : امروزه در بیشتر خانه ها حضور مبلمان به یک قسمت اصلی تبدیل شده. که تمام افراد حتی در صورتی که ساکن خانه های خیلی کوچک باشند تمایل دارند در منزل خود حتماً یکی از انواع مختلف مبلمان را داشته باشند. پس تصمیم می‌گیرند که مطابق با خانه و ابعاد آن و دکوراسیونی که انتخاب کرده‌اند مبلمان خریداری کنند. بعد از این که تصمیم به خرید مبلمان گرفته شد. حالا به مرحله ای می‌رسند که انتخاب کنند دقیقا چه نوع مبلمانی برای منزل آنها مناسب تر است.

مبل استیل راحتی کلاسیک سلطنتی پارچه ای رنگی زرد قرمز آبی سبز

انتخاب و خرید مبل

بسیاری از افرادی که تصمیم به خرید مبلمان برای منزل خود می‌گیرند. در بین چند راهی قرار می گیرند که آیا برای منزل آنها مبل کلاسیک مناسب تر است یا مبلمان راحتی. برای آگاهی بیشتر شما و سهولت انتخاب مبلمان منزل تصمیم گرفته شد. تا مقاله پیش رو، تحت عنوان مقایسه مبل کلاسیک و راحتی برای شما آورده شود. تا با آگاهی از تفاوت هایی که اینگونه مبلمان با یکدیگر دارند. با آگاهی بیشتر تصمیم بگیرید و از انتخاب خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

مبل استیل کلاسیک سلطنتی قهوه ای کرمی طرحدار

تفاوت مبل کلاسیک

مبل های کلاسیک از چوب و پارچه درست شده‌اند و تکیه گاه این نوع از مبلمان مقداری بلند است. مبلمان کلاسیک پایه های بلندی دارند که اجازه نشست و برخاست بیشتری به مهمانان و افراد می دهند. نسبت مبل های راحتی رسمی تر هستند. همانطور که از اسم مبل راحتی هم پیداست این مجموعه مبلمان مورد خوبی برای استراحت کردن است. ولی برای مهمانی ها زیاد مناسب نیست و اگر مبلمان کلاسیک را برای آن انتخاب کنید با خیال راحت تر خرید کرده اید. زیرا هم ظاهر زیبا و رسمی دارند هم برای آسایش و راحتی مهمان ها در نشست و برخاست و رفت و آمد مناسب هستند.

مبل سلطنتی کلاسیک استیل طلایی مشکی راه راه طرحدار

تفاوت مبل راحتی

برخلاف مبل های کلاسیک مبلمان راحتی تقریباً به صورت کامل از پارچه تشکیل شده اند. چوب و فلز ای که در بدنه اصلی آنها وجود دارد در ظاهر مبلمان مشخص نیست. در روی کار هیچگونه چوب فلزی دیده نمی شود. مبلمان راحتی معمولا دارای دسته های پهن و پایه‌های کوتاهی هستند و تکیه گاه آنها هم نسبتاً کوتاه است.

مبل ال راحتی سفید طرحدار قهوه ای

قیمت مبلمان

اگر مایل باشید در مورد قیمت این مبلمان آگاهی داشته باشید. باید بگوییم که با توجه به جنس چوب و پارچه ای که در انواع مبلمان به کار میرود قیمت های آنها هم متناسب با آن متغیر است. معمولاً اگر مبلمانی که شما خریداری می‌کنید تهیه شده از چوب راش باشد. نسبت به مبلمان دیگر قیمت بیشتری دارد زیرا چوب راش از گرانترین و با کیفیت ترین نوع چوب ها هست.

مبل ال راحتی چرمی توسی نوک مدادی مشکی

نوع چوب مصرفی

در ساختار بیشتر مبل های راحتی از چوب کاج استفاده می‌شود که رنگ آن سفید میل به زرد است. اگر برای ساخت مبل های استیل از چوب کاج استفاده کنیم به خاطر منبت کاری هایی که در این مجموعه وجود دارد ممکن است که شکستگی ها و پیچ و تاب‌های غیر قابل تعمیری در این مبلمان به وجود بیاید. به همین علت است که چوب کاج برای ساختن مبل های کلاسیک مناسب نیست. در این مورد هم بیشتر از چوب راش یا توسکا استفاده می کنند.

مبل سلطنتی استیل کلاسیک سفید طرحدار آباژور رومیزی

مقایسه مبل کلاسیک و راحتی

فضای مورد نیاز

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که مبلمان راحتی و کلاسیک با هم دارند فضایی است که در محیط اشغال می کنند. مبل راحتی معمولا در دکوراسیون منزل فضای بیشتری را اشغال می کنند. مبلمان کلاسیک به علت ظریف‌تر بودن پایه ها و دسته ها جای کمتری می گیرند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام در حال تعویض دکوراسیون و چیدمان منزل هستید پیشنهاد می کنیم از مبلمان کلاسیک استفاده کنید. که بتوان راحت تر آنها را جابجا کنید و دستتان برای تغییر دکور باز باشد.

مبل ال راحتی چرم مشکی نارنجی

مبل استیل کلاسیک سلطنتی چرم پارچه ای قهوه ای طرحدار

مبل راحتی پارچه ای توسی طرحدار