مبل استیل و کلاسیک

مبل استیل و کلاسیک

مبل استیل و کلاسیک

مبل استیل و کلاسیک : از ویژگی‌های بارز مبلمان استیل می‌توان به طرح‌های به کار رفته در دسته‌ها و پایه‌های این نوع مبلمان و کنده‌کاری‌هایی که با ظرافت خاصی ایجاد شده‌اند، اشاره کرد. همین طور با توجه به اینکه در ساخت قاب مبلمان استیل از چوب زیادی استفاده می‌شود، این نوع مبلمان نسبت به سایر مبل‌ها سنگین‌تر هستند.

تفاوت مبل استیل با کلاسیک در چیست؟

تفاوت ها

مبل کلاسیک شباهت زیادی به مبل استیل داشته و در عین حال، این دو مبل تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. اگر بخواهیم به صورت کلی در رابطه با تفاوت‌های سبک کلاسیک و سطلنتی صحبت کنیم. بایستی بگوییم که این دو سبک در حالت کلی در سه مورد با یکدیگر تفاوت دارند. میزان چوب استفاده شده، میزان منبت کاری و قیمت. میزان چوب استفاده شده در سبک کلاسیک نسبت به سبک استیل کمتر است. این امر نیز منجر به سبک‌تر بودن نسبی کلاسیک نسبت به استیل می‌شود. دلیل این امر را نیز شاید بتوان ابعاد بزرگتر استیل نسبت به کلاسیک دانست. که معمولا از نظر اندازه نسبت به کلاسیک بزرگتر می‌باشد.

نوع طراحی

در طراحی کلاسیک معمولا از اصول و قواعد سنتی پیروی می‌شود. که علاوه بر اصالت، با سلیقه، زندگی و شرایط امروزی نیز سازگاری دارد. از جمله ویژگی‌های سبک کلاسیک می‌توان به کنده‌کاری‌ها و طرح‌های زیبا و با ظرافت اشاره کرد؛ اما این طرح‌ها نسبت به سبک سلطنتی ساده‌تر هستند.

اما مورد سوم در رابطه با تفاوت این دو سبک شبیه به هم، قیمت آن‌‌ها می‌باشد. قیمت کلاسیک، البته در شرایط برابر که چوب و پارچه به کار رفته در هر دو مبل یکسان باشد، نسبت به استیل کمتر است. دلیل این امر نیز کاملا مشخص است و به آن اشاره کردیم. اولا میزان چوب استفاده شده در مبل‌های کلاسیک نسبت به استیل کمتر است. ثانیا میزان منبت کاری کلاسیک نسبت به استیل کمتر بوده و به نوعی نسبت به استیل ساده‌تر است. این دو دلیل در کنار هم باعث می‌شوند که مبل کلاسیک از نظر قیمت نسبت به مبل استیل نسبتا ارزان‌تر باشد.

نمونه‌ای از سبک کلاسیک با طرحی ساده‌تر نسبت به سبک استیل

دیگر تفاوت ها

یکی دیگر از تفات‌های استیل با کلاسیک تعداد مبلمان عرضه‌شده در ست‌های این دو نوع مبلمان است. چرا که استیل معمولا به صورت ۹ نفره. در قالب یک کاناپه سه نفره، چهار مبل و دو صندلی میزبان عرضه می‌شوند. در حالی که کلاسیک معمولا به صورت هفت نفره. برای مثال در قالب کاناپه سه و دو نفره همراه با دو مبل تک نفره به فروش می‌رسند. به همین دلیل نیز از این نوع مبلمان برای خانه‌های کوچک‌تر که تعداد مبل کمتری در آن‌ها مورد نیاز استفاده می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *