ویژگی های مبل چسترفلید

ویژگی های مبل چستر

ویژگی های مبل چسترفلید

ویژگی های مبل چسترفلید : مبل‌های چسترفیلد (Chesterfield sofa) همیشه تصور مردم از یک مبلمان راحت و خانه‌ای شیک هستند. اخیراً بسیاری از مردم مبلمان مدرن چسترفیلد را انتخاب می‌کنند. زیرا علاوه بر اینکه این مبلمان مانند تجدید حیاتی برای خانه است. راحتی را هر زمانی که مورد استفاده قرار گیرد، افزایش می‌دهد. در این مطلب از مجله مبل و دکوراسیون نوژان مبل. به طور کامل به معرفی مبل چسترفیلد و انواع آن و ویژگی‌های این نوع مبلمان پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

ویژگی های مبل چسترفلید

مبل چستر فلید

در دنیای کاناپه‌ها و مبلمان، مبلمان چسترفیلد به سبک پادشاهان هستند. از آنجایی که گرفتن آن‌ها یک سرمایه گذاری معقول و مناسب است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تمام عوامل درگیر را قبل از خرید در نظر داشته باشید.

آیا می‌خواهید بدانید یک مبل چسترفیلد اصل چگونه ظاهری دارد؟

برای اینکه کاملاً صادق باشیم، تعریف دقیقی وجود ندارد که چه چیزی چسترفیلد اصلی است یا نیست. طبق گفته‌های برخی از طراحان، مبل‌های چسترفیلد، کاناپه‌هایی راحت با دکمه های لمسه کاری شده هستند. در حالی که بقیه فکر می‌کنند انواع ظریف‌تر مانند مبلمان مخملی یا صندلی‌های چرمی چسترفیلد اصلی هستند. مسئله اینجاست که این مبلمان آرایش و شکل یکسانی نداردند. زیرا که انواع پارچه‌ها، رنگ‌ها و الگوهای انتخابی وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها انتخاب کرد.

ویژگی های مبل چسترفلید

متریال و نوع ساخت

در قرن هجدهم، صنعتگران از شیوه‌های ساخت و ساز و چکش استفاده می‌کردند. تا به مبلمان چسترفیلد با کیفیتی دست یافته و دستمزد و پاداش خوبی همراه حق الزحمه خود نیز دریافت کنند. در آن زمان آن‌ها برای پر کردن این مبلمان از پرزهای نارگیل و موهای دم اسب استفاده می‌کردند. تا دوام بیشتری داشته باشند. سپس صندلی‌ها با پشم بره تقویت شدند. روشی که اولین متد و روش مشهوری است که در زمان حال نیز کاربرد زیادی دارد.

تفاوت طاحی مبل چستر

تفاوت این است که امروزه ما مجبور نیستیم نمونه‌های قبلی را دنبال کنیم. ما همه نوع مبلمان مدرن با متدهای مختلفی داریم که می‌توانیم از میان آن‌ها انتخاب کنیم. ما هم چنین این توانایی را داریم. که به آسانی مبلمان زیبای چسترفیلد را در همه نوع طراحی و دیزاینی با رنگ‌های مختلف به کار ببریم.

در چسترفیلد، راحتی حرف اول را می زند

برای روشن شدن مسائل، از ابتدا بگوییم. خرید یک دست مبلمان چرمی و کلاسیک چسترفیلد راحتی را برای شما تضمین نمی‌کند. بسیاری از قطعات مبل چستر فیلد هستند که به طرز شگفت انگیزی برای نشستن مناسب نبوده و ناراحت کننده هستند. در حقیقت قطعات و تکه‌هایی برای ساخت آن به کار رفته است که کیفیت را فدای ظاهر خوب کرده‌اند. در عین حال قطعات بسیار راحتی وجود دارند که ظاهر و نگاه اصلی یک مبلمان چسترفیلد را حفظ می‌کنند. هم چنین زاویه کمی نسبت به عقب دارند که برای حفاظت بیشتر به کار می‌روند.

ویژگی های مبل چسترفلید

راحتی مبل چستر

این بدان معنی است که شما بدون نیاز به کوسن برای راحتی کمر خود. می‌توانید از حمایت این مبل، بدون در نظر گرفتن پشتی عمودی آن، برخوردار شوید. راحتی نیز به نوع و تراکم فوم مورد استفاده برای پر کردن صندلی‌ها بستگی دارد. ایده بسیار خوبی است که از عناصر با ارزش و قابل توجهی مانند مخمل و پارچه کتانی تزئین شده با خطوط زیبای چسترفیلد استفاده کنید.

چگونگه ست مبل چسترفیلد را کنار هم قرار دهیم؟

ست مبلمان چسترفیلد به یاد ماندنی هستند. این چیزی است که ما راجع به آن‌ها دوست داریم. با این حال، خوبی و زیبایی ست آن بستگی به نحوه متعادل کردن شما. و پیدا کردن راهی ایده آل برای کنار هم قرار دادن فضای بزرگ مرکزی که این مبل اشغال کرده و دکورهای دیگر منزلتان دارد. متعادل کردن مبلمان چسترفیلد اغلب به معنای محاصره کردن آن با خطوط محکم و ثابت. و قرار دادن آن در اتاق‌های با کارهای هنری فراوان و پر از رنگ‌های پر جنب و جوش است.

ویژگی های مبل چسترفلید

پشتی چستر

پشتی چسترفیلد سطح پایینی دارد و نسبتاً زاویه دار است. به طوری که این مبلمان خیلی جلوی دید افراد را در اتاق نگیرد و فضا را به چندین نقطه‌ی متمایز تقسیم می‌کند و موارد دیگر.

این توانایی چسترفیلد در هماهنگی و ایجاد تناسب با هر محیط و فضا و دکوری. مسئله‌ای بوده که باعث شهرت چسترفیلد در زمان‌های قدیم بوده است. هم چنین دلیلی برای اینکه هنوز آن‌ها در لابی‌های هتل‌های لوکس و سالن‌های شیک ظاهر می‌شوند و به چشم می‌آیند.

ست مبل چند نفره چسترفیلد سنتی

با نگاهی به الگوهای توسعه مبل‌های چستر فیلد. به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که بهترین نمای مبلمان چسترفیلدهای سنتی را با سنگ‌های زینتی، مخمل‌هایی با رنگ‌های تیره (آبی‌های تیره، قرمز یاقوتی، قهوه‌ای روشن و سبز زمردی) و رنگ‌های سنتی و مورد انتظار به همراه چرم زیبای مصنوعی بوجود آورده‌اند.

ست مبل چند نفره چسترفیلد مدرن

مبل‌های چسترفیلد همچنین در یک محیط مدرن، با شکوه به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه شما رنگی روشن‌تر و شاداب‌تر مانند قرمز، نارنجی و آبی روشن برای مبل خود انتخاب کنید. یک چسترفیلد امروزی ممکن است. با رنگ‌های خنثی ملایم از جمله سفید، خاکستری متوسط و جنس کتان نیز همراه باشد. به این ترتیب، شما اطمینان خواهید داشت. که مبل شما در نقطه‌ی مرکزی اتاق شما و مرکز توجه همگان خواهد بود.

مبل چسترفیلد
ویژگی های مبل چسترفلید

چند نکته برای خرید مبل چسترفیلد به صورت هوشمندانه

مبلمان چسترفیلد ممکن است رویکرد دکوری الهام گرفته از سنت باشد. ولی این به این معنا نیست که چالش‌های انتخاب لوازم خانگی سنتی و قدیمی را نیز به همراه دارد. امروزه شما می‌توانید مبلمان چسترفیلد خود را از مجموعه‌ای از پارچه‌های پیشرفته و جدید انتخاب کنید. که به شما نرمی و دوام پنبه بافته شده را ارائه می‌دهد. اما در عین حال در برابر آسیب‌های سنگین و محو شدن مقاومت می‌کند. به این روش شما هزینه‌ی لوکس و شیک بودن را با دارا بودن یک مبلمان چسترفیلد زیبا و راحت، پرداخت کنید.

دسته‌های مبل چسترفیلد

دلیل این که مبلمان چسترفیلد به نظر بسیار ظریف و خاص می‌رسد. بازوها و پشتی برازنده آن و دسته‌های عمیقش است که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند. به همین سادگی که به نظر می‌رسد مبلمان چسترفیلد این توانایی را دارد که در هر خانه‌ای قرار گیرد و آن را غنی سازد.

پایه‌های باشکوه مبل چسترفیلد

یکی دیگر از دلایل شهرت مبل‌های چسترفیلد به خاطر پایه‌های مزین و چرخشی آن است. برای ظاهری شیک و مدرن‌تر طراحان گاهی اوقات مقداری مخروط‌های مربعی اضافه می‌کنند. و یا طول پاهای (۳ تا ۶ اینچ) را آزمایش می‌کنند. تا نیازهای اتاق‌های مختلف خانه را برطرف کنند. یک احتمال جالب این است که یک سایه‌ی هم رنگ را انتخاب کنید. و پایه‌ها را به طور مساوی با پارچه خود رنگ کنید تا به رنگ‌های چوب خود برسید.

ویژگی های مبل چسترفلید

اندازه مبل های چسترفیلد

مبل‌های چسترفیلد در مرکز توجه عموم قرار دارند و مانند هر شی مورد توجه، باید بزرگ و تأثیر گذار باشند. پشتی‌ها و دسته‌های این نوع مبل‌ها باید ظریف و راحت باشند. یکی از گزینه‌های کلاسیک و اولیه برای این کار، اضافه کردن ۱۱ اینچ. به هر دو طرف بدنه‌ی مبل است. که در این صورت مبل چسترفیلد کاملا حجیم شده و مناسب برای خانه‌های بزرگ می‌شود. گزینه‌های کوچک‌تر و کوتاه‌تر نیز برای خانه‌هایی با فضای محدود وجود دارند.

مبلمانی با سایه‌ای از رنگ‌های باطراوت تهیه کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های رایج نمونه‌های مبلمان رنگ ویژه آن‌هاست. که برای مثال باعث می‌شود ما یک چسترفیلد خردلی را زیباتر از یک مبلمان با رنگ خنثی ببینیم. از رنگ‌های مرسوم مبلهای چسترفیلد دیگر که شما می‌توانید در نظر بگیرید. خاکستری تیره، بنفش، سبزآبی و سرخابی هستند که بستگی به رنگ اتاق شما دارند.

روی دکمه‌ها تمرکز کنید

از آنجایی که شما تصمیمتان بر انتخاب مبلمان دکمه دار .(منظور از دکمه حفره‌های درون مبلمان است که یا با دکمه یا سنگ‌های کریستالی تزئین می‌شوند) بوده است.

تکرار باعث می‌شود اتاق احساس طراوت و شادابی بیشتری پیدا کند. به ویژه با انتخاب قطعات ظریف مانند:

میز عسلی‌های تزئینی، پاف، صندلی و کاناپه‌ها و مبلمان بدون پشتی نظیر مبلهای لاوست. در صورتی که برنامه خاصی برای تزیین کف اتاق خود نداشته باشید. می‌توانید مانور بیشتری روی این وسایل تزیینی بدهید.

سبک‌های مبل چسترفیلد

سبک قرون وسطایی

مبل‌های چسترفیلد از جمله نمادهای طراحی و سبک هستند. که قطعه‌های مختلف لوازم تزئینی در کنار آن‌ها ست می‌شود. حتی اگر این وسایل مربوط به همان دوره از زمان و همان سبک نباشند. به عنوان مثال، مبل بسیار سنگین و چسبیده چسترفیلد نقطه‌ی مقابل ایده آلی برای مبلمان سبک قرن بیستم. با پایه‌های دوک وار و به خصوص پرده‌هایی مدرن است. که به ظاهر اتاق را هر روز نیروی تازه‌ای می‌دهد.

سال های ساخت مبل های چستر

لازم به ذکر است که سبک مدرن قرن بیستم یکی از معروف‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است. که در واقع بازگشتی به طراحی‌های اواسط دهه ۱۹۰۰ میلادی (۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰) بوده و حس نوستالژی را به فرد القا می‌کند.

ویژگی های مبل چسترفلید

تکرار کردن رنگ در دیوارها

یک ترفند جالب در انتخاب مبل چسترفیلد این است. که اثاث یا لوازم جانبی مبل را در همان رنگ دیوار پس زمینه خود انتخاب کنید. مخصوصاً برای صاحبان خانه‌هایی که مایل به نمایش گالری‌های هنری خود هستند. برای جلوگیری از داشتن نگاه تلفیقی یکسان در اطراف اتاق، صندلی‌ها را در رنگ‌ها و پارچه‌های مخالف انتخاب کنید.

طراحی گوشه‌ها

مبل‌های مدرن چسترفیلد اغلب دارای یک گوشه‌ی اجتماعی هستند. به طوری که آنها فضای مورد نظر شما را بهینه سازی می‌کنند. برای حمایت از ساختار انعطاف پذیر. شما همچنین می‌توانید یک کاناپه (بدون دسته پشتی). یک صندلی دارای انحنا و قوس یا یک میز قهوه گرد و زیبا بگیرید.

ست صنعتی

در چارچوب صنعتی و مدرن. صندلی و کاناپه های چرمی یک فضای آرام و به دور از هرگونه استرس ایجاد می‌کنند. این به دلیل قدرت آن‌ها در جدا کردن فضاها در مناطق بدون روکش. برای کف و هم چنین به این دلیل است که با صرف نظر از زاویه‌ی نگاه کردن به آن، زیبا به نظر برسد. در یک سناریو مانند این، شما حتی می‌توانید پول خود را پس انداز کنید. و یک مبل چرمی دست دوم را به راحتی در قهوه‌ای، آبی یا سبز تزئین کنید. به عنوان یک میز قهوه جایگزین، می‌توانید از یک چمدان یا صندوق استفاده کنید.

ویژگی های مبل چسترفلید

دیوار آجری در معرض دید

یکی دیگر از موقعیت‌های ایده آل برای یک مبل راحت چسترفیلد. دیوار آجری در معرض نمایش است. اما تنها تا زمانی که شما موفق به ملایم کردن ظاهر با لوازم جانبی دنج است. ما فرش‌های بزرگ و کرکی، و تعداد زیادی کوسن را توصیه می‌کنیم. که ظاهری جذاب‌تر را پیشنهاد می‌دهد. لازم به ذکر است که دیوار آجری یکی از شاخصه‌های سبک دکوراسیون صنعتی به شمار می‌رود.

تقارن را از یاد نبرید

یکی دیگر از تنظیمات چسترفیلد که باعث آرامش خاطر شما از بابت مبلمان می‌شود. خرید دو عدد از این مبلمان به طور یکسان است که در مقابل هم قرار داده می‌شوند. با توجه به نظر برخی از طراحان، این روش بیشتر از بقیه‌ی روش‌ها رسمی شناخته می‌شود. ولی ما هم چنان این روش را در خانه‌هایی با تزئینات سنتی و جزئیات زیاد و آثار هنری زیبا پیشنهاد می‌کنیم. برای مثال با خرید مبل راحتی چستر. می‌توانید این تقارن را با دو کاناپه سه نفره و دو مبل تکی بوجود آورید.

ویژگی های مبل چسترفلید

مبل چستر در اتاق خواب

در حال حاضر بسیاری از نسخه‌های چسترفیلد های جمع و جور در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

پس چرا شما یک مبل راحتی برای افزایش احساس باشکوه بودن در اتاق خواب خود ندارید؟

در حقیقت یک مبلمان کوچک چسترفیلد جایگزینی عالی برای صندلی‌های کوچک پایین تخت خواب است.

سبک‌ها و ویژگی‌های چسترفیلد

مبلمان چسترفیلد بسیار ظریف و دل نشین است. و پیام یک خانه‌ی مطبوع و منظم را زودتر از هر وسیله‌ی مشابه دیگری می‌رساند. با عملکردها و شخصیت‌های مختلفی همراه است. معمولاً جزئیات منحصر به فرد مانند دسته‌های پیچیده شده را نشان می‌دهد. به همین دلیل است ما اعتقاد داریم که می‌تواند ظاهر هر اتاقی را ارتقا دهد. حتی ساده‌ترین اتاق‌ها و اتاق‌هایی که جلوه‌ی خاصی ندارند.

ویژگی های مبل چسترفلید

ست عجیب و غریب غیر متعارف چستر

در این مورد، شما یک مبل کلاسیک چسترفیلد خواهید داشت. که توجه شما را با اثاثیه غیرمنتظره و الگوی تزئینی جذب می‌کند. با این تفاوت که با گنجینه‌های دنیوی و زمینه‌ی بومی و نژادی بسیار عالی کار می‌کند.

ست مینیمال مدرن

درست است که مبل‌های چسترفیلد بهترین شکل و ظاهر را در ست‌های سنتی پیدا می‌کنند. اما برتری‌هایی در ست مدرن نیز دارند. به طرز شگفت انگیزی در نور و رنگ‌های باطراوت خوب به نظر می‌رسند. کوسن‌های راحت آن‌ها به همراه جزئیات مجسمه سازی همراه است.

ست صنعتی عتیقه

قطعات مختلف چسترفیلد در طول زمان ساختشان با چرم قهوه‌ای پوشانده شدند. این به خودی خود باعث می‌شود حتی خانه‌های قدیمی و عتیقه نیز پرطرفدار شوند. و شما نیز در آن احساس راحتی داشته باشید. برای داشتن این ویژگی‌ها در خانه شما حتی می‌توانید. به سمساری یا حتی مغازه‌ی فروشگاه دست دوم بروید. و یک کاناپه باحال و قدیمی را نصف قیمت خریداری کنید.

ست زنانه و سنتی

استفاده از رنگ‌های ملایم و خنثی و کاناپه‌هایی با رنگ‌هایی سایه مانند و زنانه. باعث می‌شود که آن‌ها برای فضایی با دکوراسیون سنتی و آرامش بخش، عالی باشند.

ویژگی های مبل چسترفلید

استفاده از لوازم جانبی با کوسن‌های رنگی

برای احساس راحتی در چسترفیلد شما لزوماً نیازی به کوسن ندارید. ولی با این وجود آن‌ها می‌توانند زیبایی اتاق شما را به نمایش بگذارند. علاوه بر این شما می‌توانید از آن‌ها برای افزایش رنگ‌ها در اتاقی با تم خنثی و هم چنین حمایت از نقش کاناپه به عنوان عنصر اصلی در اتاق استفاده کنید.

شما می‌توانید هر رنگ شاد و زنده‌ای را که می‌خواهید بسته‌ به رنگ کاناپه‌ی اصلی خود انتخاب کنید. برای مثال کاناپه چستر قهوه‌ای رنگ همراه با چند کوسن به رنگ‌های سفید. کرم و لیمویی ترکیب زیبایی را تشکیل می‌دهد.

منظره چشم گیر با کوسن

برای داشتن منظره‌ای چشم گیرتر و پر رنگ‌تر، کوسن‌های آبی، سبز و حتی قرمز را در نظر داشته باشید. حتی می‌توانید برای زیباسازی کاناپه‌ای کرم-قهوه ای و کاناپه‌هایی با تکه‌های از چرم طلایی. کوسن‌هایی طلایی به کار ببرید. هر تصمیمی که قصد دارید بگیرید. تعداد کوسن‌ها را محدود کنید. زیرا که ممکن است تعداد زیاد آن‌ها نه تنها به زیبایی مبل شما کمک نکنند. بلکه ممکن است زیبایی واقعی آن را پنهان سازند. در حقیقت شما قطعاً یک کوسن را به تنهایی نمی‌توانید در وسط مبل قرار دهید.

چیدمان کوسن برای کاناپه بزرگ

اگر مبل بزرگتر از حد معمول باشد. سه کوسن زیبا را در یک طرف پراکنده کنید و طرف دیگر را خالی کنید. این روش قانونی مطلق نیست، پس شما می‌توانید به راه‌های سرگرم کننده‌ی خود برای تعریف یک مبل زیبای چسترفیلد فکر کنید.

منطقه‌ی بحث و گفت و گوی خود را طراحی کنید

تنها چیز شگفت انگیزتر از یک مبل چسترفیلد. قرار گرفتن دو مبل چسترفیلد در مقابل یکدیگر است. با این روش، قابلیت خلق یک منطقه منحصر به فرد و دل پذیر برای مکالمه را دارید. به خصوص اگر مبل‌ها در کنار یک شومینه زیبا قرار گیرند. و یک میز قهوه کوچک و دلپذیر را در اطراف آن قرار دهید. این تأثیر را می‌توان با تقریباً هر نوع مبلمان چسترفیلد به دست آورد.

با لوازم چوبین و لامپ ها از یک منظره کلاسیک حمایت کنید

مبل‌های چسترفیلد در بسیاری از مردم معادل خانه‌های سنتی و خانوادگی محسوب می‌شود. همه بلافاصله آن‌ها را با قفسه‌های کتاب‌های لوکس و لوازم خانگی چوبی تصور می‌کنند. این به این معنی است که شما به راحتی می‌توانید یک اتاق نشیمن معمولی را با قرار دادن فقسه های چوبی برای کتاب و ۲ لامپ بلند. در هر طرف آن به خانه‌ای شیک و کلاسیک و معروف تبدیل کنید.

به کاناپه چسترفیلد خود نقش مرکزی بدهید

مبل های چستر معمولاً زمان کمی را برای ست شدن در اتاق نشیمن می‌گیرند. با این حال ظاهر زیبا و جذاب را به محض ورود با خود همراه دارند. آن‌ها متنوع و غالب طبیعت هستند. به راحتی با همه سبک‌های دکوراسیون را خود مطابقت می‌دهند. این نکته‌ی خوبی هنگام دست و پنجه کردن شما با یک اتاق بزرگ است. جایی که کاناپه چسترفیلد یک عنصر جدا کننده‌ی فضاهای مختلف در اتاق باشد. برای اینکه اجازه دهید که کاناپه شما بیشتر میزان توجه ممکن را دریافت کند.

برای راحتی بیشتر فرش پهن کنید

چسترفیلد ها و فرش‌ها در کنار یکدیگر ترکیب کاملی هستند. زیرا آنها ظاهری واقعی و شاهانه. زمانی که در کنار هم قرار می‌گیرند، بیان می‌کنند. با این ایده‌ی اولیه، باید به دنبال فرشی بزرگتر و با طرح‌های بیشتر باشید. و آن را برای ایجاد فضایی راحت برای خانواده و دوستانتان به کار ببرید. در یک سناریوی به روز تر، شما می‌توانید یک فرش رنگارنگ خریداری کنید. و آن را در زیر یا در جلوی مبل چسترفیلد خود قرار دهید.

شهرت چسترفیلد

این شهرت عالی چسترفیلد راه حل‌های زیادی را در خدمت شما قرار می‌دهد. همانطور که آن‌ها صدها سال در خانه‌ها استفاده شدند تا کلاس بریتانیایی را به همراه بیاورند. با کلاس بودن، همان طور که می دانید، فقط به ظاهر توجه نمی‌کند. بلکه منظور آن با کیفیت نیز می‌باشد. یک کاناپه‌ی چسترفیلد اصلی دست ساز است و با بهترین چرم و چوب ساخته می‌شود. قاعده‌ای که در گذشته و امروز به چشم می‌خورد.

کیفیت چسترفیلد فیک

مبل‌های چسترفیلد مانند که حیرت انگیز به نظر می‌رسند. از مصالح اعلاء ساخته نشده‌اند و توسط دستانی با مهارت کافی، خلق نشده‌اند. به همین دلیل است که ما نمی‌توانیم خواص مشابهی را در هر مبل چسترفیلدی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم. انتظار داشته باشیم، و باید مراقب باشیم که چگونه از پولمان استفاده می‌کنیم. و آن را برای خرید مبل چستر اصل و باکیفیت مصرف کنیم.

تفاوت های چستر اصل از کپی

برای مشخص کردن تفاوت‌های اصلی مبل چستر اصل از کپی، شما باید با دقت به آن‌ها نگاه کنید. و در حالی که سرمایه گذاری مقدار کمتری پول در آن لحظه به عنوان یک تصمیم منطقی به نظر می‌رسد. شما باید آگاه باشید که این تفاوت‌ها در نهایت خود را نشان می‌دهند. و صندلی شما آن دوامی که انتظارش را می‌برید نخواهد داشت.

چرا نباید یک کاناپه یا مبل چسترفیلد ارزان را خریداری کنیم؟

تصور کنید که شما به دنبال یک مبل زیبای چسترفیلد هستید. و یک تولیدکننده محلی بایک پیشنهاد ارزان قیمت باور نکردنی برای قطعه‌ای که او ادعا می‌کند که کیفیتی عالی دارد نزد شما می‌آید. در همان حال، شما به خوبی مطلع نیستید و نمی‌توانید تفاوتی را مشاهده کنید. علاوه بر اینکه این تخفیف زیاد ممکن است شما را وسوسه کند.

سو استفاده سود جویان

در این مورد باید آمادگی این را داشته باشید که برای هزینه‌ای که می‌پردازید ممکن است آنچه را که می‌خواهید دریافت نکنید. برخی از تولیدکنندگان از اطلاعات و دانش محدود افراد در مورد مبلمان برای خرید قطعات دست دوم از مواد بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و از قیمت‌هایی که نشان دهنده چیزی جز کیفیت پایین محصول نیستند، استفاده می‌کنند.

تولید عظیم مبل چستر

تولید عظیم چسترفیلدها و مبلمان های دیگر فرآیندی است که برای کمیت و نه کیفیت به کار می‌رود و شامل کارگران نیمه ماهر به کارگران غیر متخصص است که واقعاً در کارهایشان تخصص خاصی ندارند. در نتیجه، قطعه‌ی نهایی بسیار شبیه به یک چسترفیلد واقعی می‌شود، ولی در چند ساعت این شکل و ظاهر را پیدا کرده است و در آینده نقص‌های جدی خود را نشان خواهد داد.د.

چستر فیک بخیریم یا اصل؟

نمی‌توانیم این واقعیت را منکر شویم که خرید یک چسترفیلد با قیمت کم و ارزان، توازن حساب شما را در بانکتان حفظ می‌کند، ولی حقیقت این است که آنقدرها هم که فکر می‌کنید پولتان را ذخیره نمی‌کنید، در عوض شما راحتی، سبک نمادین و دوام یک چسترفیلد دست ساز واقعی را از دست خواهید داد و زودتر از آنچه که فکرش را می‌کنید، مجبور می‌شوید یک مبل چستر دیگر را خریداری کنید.

چگونه چسترفیلدهای بی کیفیت را شناسایی کنیم؟

اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید این است که آیا گوشه‌ها با مواد اولیه‌ی زمخت و ناهنجار ساخته شده‌اند یا خیر، چرا که بسیاری از تولید کنندگان هزینه‌های تولید را با استفاده از این مواد کاهش می‌دهند. با گذشت زمان، شما قادر به دیدن بسیاری از اقدامات مشابه کشف نقایصی هستید که احتمالاً در اولین نگاه فکر داشتن آن را نکرده‌اید.

تفاوت کیفیت پایین و بالا در چستر

تفاوت‌های زیادی در کیفیت چسترفیلد ضعیف و بی کیفیت با چستر با کیفیت و اصلی وجود دارد، اما متاسفانه بسیاری از آنها به خوبی تحت پوشش روکش و تزئینات پنهان هستند. در ادامه تعدادی از ویژگی‌هایی که مبلمان چستر خوب، با دوام و باکیفت بایستی دارا باشند را می‌توانید مشاهده کنید.

قاب اصلی چستر

کاناپه‌های چسترفیلد با کیفیت بالا

قاب اصلی چسترفیلدی که ارزش خریدن داشته باشد به صورت ایده آلی از چوب فصلی ساخته می‌شود و دارای ریل‌های محکم و مقاوم برای حفظ اثرات استفاده روزمره است. تولیدکنندگان چوب سخت را به دلیل داشتن پایه‌ای جامد و مستقیم خود انتخاب می‌کنند و بنابراین می‌توانند حتی طول عمر استفاده را تضمین کنند. علاوه بر این آن‌ها گوشه‌ها را با پیچ محکم می‌کنند تا مبل را تقویت کنند و شکل واقعی یک چسترفیلد بی نقص را به خود بگیرند.

استفاده از مواد مهندسی شده بجای چوب

البته امروزه با توجه به لزوم حفظ محیط زیست، و از طرفی نیز با پیشرفت تکنولوژی و علم، شاهد بروز مواد جایگزین برای چوب، مانند چوب های مصنوعی و یا مهندسی شده هستیم که برخی از تولیدکنندگان از آن‌ها در مبلمان تولید شده خود استفاده می‌کنند که کیفیت بالایی نیز دارند و جایگزین مناسبی برای چوب به حساب می‌آیند.

کاناپه‌های چسترفیلد با کیفیت ضعیف

مبلمان ارزان چسترفیلد قاب‌های ساخته شده از پنل های ارزان قیمت دارند (اغلب اوقات چوب مخلوط) و ریل‌های بسیار ضخیم. این بدان معنی است که قاب آن برای مدت زیادی مستحکم نخواهد بود و ضخامت آن ممکن است با گذر زمان کاهش یابد. برای در کنار هم قرار دادن قطعات، این تولیدکنندگان اغلب به جای مفاصل دندانه دار از چسب و قلاب استفاده می‌کنند، پس سعی کنید از صحنه‌ی شکستن و درهم ریختنش با پریدن کودکتان برای روی آن شوکه نشوید!

نشیمن مبل، کوسن‌ها و مواد پرکننده آن

چسترفیلد با کیفیت بالا

هنگامی که یک مبل چستر فیلد واقعاً خوب است، شما می‌توانید آن را از مواد پرکننده کوسن‌هایش شناسایی کنید که نهایت راحتی را برایتان تضمین می‌کند. لایه‌های داخلی آن متشکل از چندین لایه‌ی داخلی با تراکم بالا است که باعث احساس بیرونی بی نظیر و غیرقابل تشخیص بودن قاب اصلی در زیر کوسن‌ها می‌شود. این ویژگی چسترفیلدهای با کیفیت بالا را دنج و امن می‌کند.

استفاده از پلی استر

برخی از تولیدکنندگان، مبل‌های چسترفیلد را با الیاف پلی استر و پر، پر می‌کنند، و مجدداً حجمی کافی برای تجربه‌ای مطبوع و دلپذیر را فراهم می‌کنند. در بهترین حالت، ترکیبی از پرها، الیاف و فوم را دریافت خواهید کرد و از مخلوط این مواد در نشیمن و تکیه گاه مبل بیشتر لذت می‌برید.

چسترفیلد با کیفیت ضعیف

قیمت پایین این مبل‌ها معمولاً مقدار محدودی از مواد مورد استفاده برای ساخت آنها را بازتاب می‌دهد و بیشترین چیزی که تولیدکنندگان آن فداکاری کرده‌اند تراکم نشیمن مبل است. در حقیقت آن‌ها تا جایی در پر کردن کوسن‌ها پیش می‌روند تا نشستن بر روی آن تنها قابل قبول باشد، اما اجازه ندهید که قاب زیرین آن شما را فریب دهد. با گذشت زمان، این مبلمان به شما کمتر و کمتر احساس راحتی می‌دهد.

تناسب فراموش نشود

تولیدکنندگان نه تنها کمتر برای ظاهر بیرونی کوسن‌ها سرمایه گذاری می‌کنند، بلکه آنها را با مواد با کیفیت پایین پر می‌کنند. برای مثال آن‌ها کوسن‌ها را با فومی پر می‌کنند که قابلیت بازگشت به حالت اصلی خود را ندارد و در نهایت ظاهری خراب شده خواهد داشت. این دلیل دیگری است که نباید انتظار داشته باشید یک مبل چسترفیلد با کیفیت پایین راحت باشد. البته در بسیاری از نشیمن‌های مبلمان از انواع فوم‌ها استفاده می‌شود که بایستی از فروشنده در مورد جنس و کیفیت آن سوال کنید.

فنرهای مبل چستر

هنگامی که مبلمان چسترفیلد با دقت تولید می شود، فنرهای آن به مواد با کیفیت بالا متکی است. انواع مختلفی از سیستم های تعلیق وجود دارد، اما یک متخصص با تجربه همیشه می داند چه چیزی را انتخاب کند که با مقاومت و دوام مورد نیاز خریدار هماهنگ باشد. به علاوه چسترفیلد های اصل با مقدار مناسبی از فنر در زیر کوسن ها و پارچه هایی محکم همراه است، این ها به اندازه ای خوب هستند که هنگام مواجه با استفاده روزمره خراب نمی شنود.

فنرهای بی کیفیت

همانند نشیمن و سایر قسمت‌های مبلمان، فنرهای بی کیفیت نیز می‌توانند برای تولیدکنندگان به صرفه باشند و در نتیجه قیمت مبل چستر را پایین بیاورند. این فنرها قطعا در طول زمان، مخصوصا زمانی که هر روز استفاده می شود، شکست خواهد خورد. خوشبختانه، این مسائل مربوط به کیفیت به راحتی قابل تشخیص است، تنها کاری که لازم است انجام دهید نشستن بر روی آن و تائید راحت نبودن است.

روکش مبل‌ها

کلاسیک‌ترین نوع روکش برای یک مبل چستر فیلد چرم واقعی است و شما باید قبل از خرید یک چسترفیلد، مطمئن شوید که سازنده از آن استفاده کرده است. مسئله اینجاست که نصب کردن چرم واقعی با توجه به شیوه‌های تولید انبوه، دشوار است و شما باید به یک فرد با تجربه و حرفه‌ای در ارتباط باشید تا این کار را برای شما انجام دهد و جزئیات دقیق و منحصر به فرد را برای او ارائه دهید.

سوال درباره نوع جنس

برخلاف کپی‌های درجه دو، چرم به طور کامل پوشیده می‌شود و هیچ اثری از ترک و پارگی نخواهد داشت. برای شبیه بودن به سبک کلاسیک، چسترفیلد ها معمولاً با مواد کیفیت بالایی مانند پشم ونخ راه راه، کتان و مو روکش می‌شوند پس قبل از خرید می‌توانید به راحتی از فروشنده بپرسید که مواد آن از چه جنسی هستند.

تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی

ساده ترین راه متوجه شدن این که یک مبل چستر فیلد اصل نیست، تقلید از چرم مورد استفاده برای روکش آن است. اگر واقعا نمی توانید فرقی میان چرم مصنوعی و واقعی قائل شوید، به دنبال نقص های کوچکی بگردید که معمولا چرم واقعی دارد، و اگر چنین چیزی پیدا کردید این شانس وجود دارد که شما یک چسترفیلد واقعی را یافته باشید.

استفاده از چرم طبیعی

البته استفاده از چرم اصل در چستر باعث خواهد شد که قیمت آن خیلی زیاد و حتی غیر معقول باشد و به همین دلیل نیز در بسیاری از این نوع مبلمان از چرم مصنوعی با کیفیت استفاده می‌شود تا قیمت مبلمان تولید شده معقول‌تر باشد.

مبل های نیمه چرمی

نوع دیگری از مبل‌ها که احتمالاً با آن‌ها مواجه می‌شوید مبل‌های نیمه چرمی است که در این صورت پشتی، دسته‌ها و کوسن‌ها از جنس چرم اصل هستند و بیرون و قسمت زیرین دسته‌ها با وینیل پوشیده می‌شوند. چرم ممکن است در تمام طرف‌ها استفاده شود یا قطعات آن برای ایجاد قطعه‌ای بزرگتر به یکدیگر دوخته شوند در این صورت شما باید بدانید که روکش مبلتان ممکن است در طول زمان شل شود و فضاهای خالی و ناخوشایندی پوشانده شده با گرد و خاک ایجاد شود.

جزئیات مبلمان چستر

دلیل اینکه مبلمان چسترفیلد چنین ظاهر و استایل فریبنده‌ای دارد، عمیق بودنشان و دکمه‌های عمیق به کار رفته در آن‌هاست؛ چیزی که قطعاً در انواع مقرون به صرفه آنها پیدا نمی‌شود. کار کردن با جزئیات به صورت دست ساز، فرایندی بسیار طولانی و بسیار پیچیده است و نیاز به مهارت‌های یک هنرمند دارد که دکمه‌ها را دقیق در جای خود قرار دهد، مقدار درستی از فشار را رو به پایین وارد کند تا اطمینان حاصل شود که همه‌ی چین‌ها در جای خود قرار دارند.

استفاده از گل میخ های دست ساز

برای اضافه کردن جزئیات به بدنه و دسته‌های پیچیده، صنعتگران از گل میخ‌های ساخت دست استفاده می‌کنند و هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه به روکش مبل که بر روی قاب اصلی قرار می‌گیرد وصل می‌کنند تا مطمئن شوند که آن‌ها در جای خود باقی می‌مانند. این روش نمی‌تواند در تولید مبلمان به شکل انبوه تکرار شود.

صحبت پایانی در مورد مبلمان چسترفیلد

ظاهر قدیمی و مجلل مبلمان چسترفیلد در نگاه اول فریبنده است و این آن‌ها را مناسب هر سناریوی تزئینی می‌کند. آیا شما عاشق جزئیات و پرزهای دوست داشتنی نیستید؟ در حقیقت، درباره‌ی مبلمان چسترفیلد چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد که این خود توضیح می‌دهد که چگونه این مبل برای سال‌های زیادی جذابیت و تازگی خود را حفظ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *