نحوه چیدمان کوسن مبل

کوسن مبل ال

نحوه چیدمان کوسن مبل

نحوه چیدمان کوسن مبل : مبل ال یکی از محبوب‌ترین سبک‌های مبلمان برای اتاق‌های نشیمن خودمانی و راحتی است. مبل ال به شما اجازه می‌دهد که فضای بیشتری برای نشستن مهمان‌ها فراهم کنید. در حالی که کمترین جا را در اتاق نشیمن اشغال می‌کنند. انتخاب مناسب کوسن مبل ال و نحوه صحیح چیدمان آن یکی از مسائلی است. که می‌تواند ظاهر و زیبایی مبل ال و همچنین اتاق نشیمن شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. و در این مطلب از نوژان مبل به آن پردخته‌ایم. با ما همراه باشید.

چیدمان کوسن مبل ال

روش‌های مختلفی برای چیدمان کوسن مبل ال وجود دارد. ما دو مورد از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها را در این پست به شما ارائه می‌دهیم. در هر یک از این روش‌ها معمولا ۶ تا ۷ کوسن برای یک دست مبل ال مناسب است. بدون شلوغ کردن فضا، مبل شما را پر نشان می‌دهد.

نحوه چیدمان و ویژگی‌های مناسب برای کوسن مبل ال

روش اول:

ابتدا ۲ ست سه‌تایی از کوسن‌های مربعی و هم‌اندازه را انتخاب کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم که اندازه ابعاد یک ست  ۴۰ در ۴۰ سانتی‌متر و ست دیگری ۵۰ در ۵۰ سانتی‌متر باشد. هر ست طرح و رنگ مخصوص و جداگانه خود را داشته باشد.

حالا یک کوسن ۴۰ در ۴۰ را با یک کوسن ۵۰ در ۵۰ جفت کنید. در یک انتهای مبل ال قرار دهید. یک جفت دیگر را در انتهای دیگر و جفت آخر را در وسط مبل ال قرار دهید.

بعد یک کوسن با ابعاد ۲۵ در ۴۰ سانتیمتر تهیه کنید. کنار جفت کوسنی که در وسط مبل است ال قرار دهید. به این ترتیب ما طرفین مبل ال را قرینه کرده‌ایم و قسمت وسطی را متفاوت چیده‌ایم. مانند شکل زیر.

نحوه چیدمان و ویژگی‌های مناسب برای کوسن مبل ال

روش دوم:

ابتدا ۳ کوسن ۵۰ در ۵۰ سانتی‌متر را انتخاب کنید که طرح‌های یکسانی داشته باشند. بعد دو کوسن ۴۰ در ۴۰ سانتیمتر که باز هم طرح و نقش مشابهی دارند تهیه کنید. کوسن‌های ۵۰ در ۵۰ را مانند روش قبل در دو انتهای و در وسط مبل بچینید. کوسن های ۴۰ در ۴۰ را تنها در دو انتهای مبل قرار دهید.

حالا یک کوسن مستطیل شکل ۳۰ در ۵۰ سانتیمتر تهیه کنید و وسط قسمت طولانی‌تر مبل ال قرار دهید. در این روش نیز دو انتهای مبل L شکل قرینه یکدیگر شدند و قسمت میانی چیدمانی متفاوت پیدا کرده است. مانند شکل زیر.

نحوه چیدمان و ویژگی‌های مناسب برای کوسن مبل ال

این دو روش بسیار کارآمد و راحت بوده و از رایج‌ترین، بهینه‌ترین و بهترین روش‌های چیدمان کوسن مبل ال شکل هستند.

شکل مناسب کوسن برای مبل ال

نحوه چیدمان و ویژگی‌های مناسب برای کوسن مبل ال

کوسن مربعی و مستطیل

رایج‌ترین و مناسب‌ترین شکل کوسن برای مبل ال، کوسن‌های مربعی و مستطیل شکل هستند.

این کوسن‌ها از آن جهت مناسبند که هم استفاده از آن‌ها راحت است و هم یکپارچگی شکل کلی مبلمان ال را حفظ می‌کنند. استفاده از کوسن‌های دایره شکل و استوانه شکل برای مبل ال خیلی رایج نیست. ولی اگر شما دلتان بخواهد از این شکل کوسن‌ها برای مبل ال استفاده کنید، هیچ قانونی شما را مجازات نخواهد کرد!

می‌توانید از یک یا دو کوسن دایره شکل یا استوانه شکل برای تکمیل چیدمان کوسن‌هایتان استفاده کنید. ولی مراقب باشید زیاده روی نکنید!

طرح مناسب برای کوسن مبلمان ال

طرح کاور کوسن مبل شما، بستگی به روکش و طرح و رنگ مبل شما دارد. مبل شما می‌تواند ساده یا طرح‌دار باشد. برای هر کدام از این حالت‌ها، ما نکاتی را توصیه می‌کنیم.

طرح کوسن مناسب برای مبل ال ساده

برای تزیین مبل ال تک رنگ و ساده با کوسن، بهتر است از سه رنگ و طرح کوسن استفاده کنیم.

با توجه به روش‌های چیدمان کوسن که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، پیشنهاد ما برای چنین مبل‌هایی به این صورت است:

رنگ بزرگترین کوسن‌ها را متضاد با رنگ مبلتان انتخاب کنید. کوسن‌های متوسط را با طرحی شامل رنگ‌های کوسن‌های بزرگ و رنگ اصلی مبل انتخاب کنید و کوسن(های) کوچک‌تر را تقریبا هماهنگ با رنگ اصلی مبل تهیه کنید. در انتها نیز با توجه به سلیقه خود می‌توانید از یک شال مبل برای تزیین انتهای مبلمان ال شکل خود نیز استفاده کنید.

نحوه چیدمان و ویژگی‌های مناسب برای کوسن مبل ال

 

نحوه چیدمان و ویژگی‌های مناسب برای کوسن مبل ال

طرح کوسن مناسب برای مبل ال طرح دار

برای کوسل مبل‌های طرح دار بهتر است از پارچه‌های ساده استفاده کنیم. می‌توانید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با مبل شما هم‌خوانی داشته باشند. بهتر است در بین رنگ‌های انتخابی شما، یک یا چند تا از کوسن‌ها دقیقا رنگی متضاد با رنگ اصلی مبل شما داشته باشد. این تضاد باعث می‌شود توجه به رنگ ساده و یکدست متضاد با طرح مبل جلب شود و احساسی از خلوت و ساده بودن فضا را منتقل کند.

نحوه چیدمان و ویژگی‌های مناسب برای کوسن مبل ال

 

پاف طرح دار برای مبل ال

برخی از سرویس‌های مبل ال، پاف‌های طرح‌دار دارند. طرح پاف به شما در انتخاب طرح کوسن‌ها کمک بزرگی می‌کند. می‌توانید بعضی از کوسن‌ها را با طرح پاف بزرگ وسط ست کنید تا هماهنگی زیبایی در دکوراسیون شما پدیدار شود. اگر سرویس مبل ال شما پاف مبل ندارد خیلی راحت می‌توانید آن را تهیه کنید.

نحوه چیدمان و ویژگی‌های مناسب برای کوسن مبل ال

 

کوسن‌های دوطرفه

این هم فوت کوزه‌گری آخر! سعی کنید همیشه کوسن‌های دو رو یا دو طرفه تهیه کنید. دلیلش هم روشن است، برای اینکه بتوانید در یک چشم به هم زدن دکوراسیون اتاق نشیمن را تغییر دهید! می‌توانید یک طرف کوسن را ساده بگیرید و طرف دیگر را طرح‌دار، ولی این کاملا بستگی به سلیقه و نظر شما دارد.

نحوه چیدمان و ویژگی‌های مناسب برای کوسن مبل ال

 

 

نحوه چیدمان و ویژگی‌های مناسب برای کوسن مبل ال

جمع بندی

همانطور که در این مطلب عنوان کردیم، حالت‌های مختلفی برای چیدمان و انتخاب ابعاد کوسن مورد نظر شما برای مبل ال وجود دارد. رایج‌ترین شکل های‌ کوسن برای مبل ال کوسن‌های مربعی  و کوسن‌های مستطیلی هستند و ابعاد مناسب برای کوسن های مربعی ۴۰ در ۴۰ سانتی‌متر و ۵۰ در ۵۰ سانتی‌متر و برای کوسن‌های مستطیلی ۲۵ در ۴۰ سانتی‌متر و ۳۰ در ۵۰ سانتی متر هستند. البته هیچ کس نمی‌گوید که شما نمی‌توانید از اشکال دیگر کوسن‌ها برای مبل ال استفاده کنید.

در مورد طرح و رنگ کوسن‌ها نیز باید به رنگ و طرح مبل توجه کنید. همچنین کلیت دکوراسیون خانه نیز در انتخاب رنگ و طرح کوسن مبل ال بی تاثیر نیست.

امیدواریم مطلب حاضر مورد پسند شما همراهان خوب و دوست داشتنی نوژانی قرار گرفته باشد. ما را از نظرات و پیشنهادات مفیدتان بهره‌مند کنید. کوسن مورد علاقه شمابرای یک مبل ال چی ویژگی‌هایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *