معرفی چوب درخت توسکا

معرفی چوب درخت توسکا

معرفی چوب درخت توسکا

معرفی چوب درخت توسکا

معرفی چوب درخت توسکا : این احتمال وجود دارد که بیشتر صاحبان خانه به نوع چوبی که برای ساخت خانه هایشان استفاده می شود فکر نکنند. غلاف و تخته سه لا که ساختار اکثر خانه ها را تشکیل می دهد به احتمال زیاد توسط پیمانکار از قبل تعیین می شود ، از صنوبر و گونه های مختلف کاج بیشترین استفاده را می گیرد. برای فضای داخلی خانه ما ، نوع چوبی که برای  تخته کف ، تزئینات و قالب  ما استفاده می شود اغلب از یک سبک عمومی تبعیت می کنند. با ما همراه باشید تا چوب درخت توسکا را بهتر بشناسید.

همه چیز در مورد چوب درخت توسکا

چوب توسکا چیست؟

درخت توسکا یکی از خانواده های توس است. حداقل ۳۵ گونه از این درختان در اقلیم های مختلف در سراسر جهان پخش شده است. چوب توسکا بی نظیر است. این چوب رنگ زیبایی دارد که اغلب با افزایش سن چوب شدت آن بیشتر می شود. بافت صاف چوب، آن را بسیار شاداب می کند ، و این یکی از دلایلی است که این چوب ترجیحی سازندگان وسایل چوبی در سراسر جهان است. برخی از مردم بر این باورند که چوب توسکا به طور مشخص شبیه چوب گیلاس است ، اما بسیار پایدارتر و مقرون به صرفه است.

چوب توسکا برای چه استفاده می شود؟

از آنجا که چوب توسکا از تنوع بالایی برخوردار است ، کاربردهای مختلفی دارد.  بدون پیش سوراخکاری پیچ می شود ، این یک گزینه عالی برای استفاده در دکوراسیون داخلی است. چوب توسکا می تواند گزینه ای عالی برای کابینت آشپزخانه ، قالب ریزی و سازه های آسیاب باشد. همچنین می توان از آن برای انواع مبلمان ، درها ، و روکش ها استفاده کرد.

چوب توسکا چه رنگی است؟

رنگ مایل به قرمز یا مایل به قرمز بسیاری از گونه های توسکا به خودی خود بی نظیر است. با این حال ، چوب توسکا نیز به طور فوق العاده ای به انواع مواد مورد استفاده در چوب پاسخ می دهد. چوبی متخلخل نیست ، بنابراین مقدار لاک یا لکه مورد نیاز برای اهداف پایان را کاهش می دهد.

چوب توسکا چه درجه ای است؟

دارای بالاترین درجه در الوار چوب سخت در میان تمام گونه های چوب توسکا می باشد. این چوب دارای شفافیت بالایی می باشد، دارای بافتی عالی، وزنی بسیار سبک (در عین حال محکم) است. این می تواند یک سطح صاف و بی نظیر برای هر نوع وسیله چوبی در دکور داخلی ایجاد کند.

چوب توسکا چقدر سخت است؟

یکی از نرم ترین چوب ها در خانواده چوب سخت می باشد. این که می گوییم یکی از نرم ترین هاست، به این معنی نیست که استحکام ندارد. انواع چوب ها را از لحاظ انعطاف پذیری هنگام ساخت اینگونه می نامند. این خواص آن را به گزینه ای مناسب برای کمد ، تخت خواب و سایر وسایل چوبی تبدیل می کند. این چوب به ندرت ترک خورده و عمر بسیاری در دکور داخلی خانه شما می کند. هم در مناطق مرطوب و هم در مناطق خشک عالی عمل می کند.

چوب توسکا چقدر هزینه دارد؟

از آنجا که درختان توسکا به سرعت رشد می کنند و می توان منابع محلی آن را در شمال ایران دریافت کرد ، این یکی از اقتصادی ترین گونه های چوب سخت برای استفاده در خانه ها است.

برای صاحبان خانه ها که می خواهند کاملاً در انتخاب پایدارترین مواد اولیه برای خانه خود مشارکت داشته باشند ، چوب توسکا  با کیفیت بالا با چندین کاربرد مختلف در داخل خانه فراهم می کند.

مزایای محیطی چوب درخت توسکا

از دیدگاه بوم شناختی ، درخت توسکا یکی از درختان بسیار سازگار با محیط زیست است که می تواند برای ساخت چوب و ساخت خانه استفاده شود. در زیر ، سه مورد از مزایای اصلی را بررسی می کنیم:

درخت رفع کننده نیتروژن

اول و مهمترین ، درخت توسکا یک عامل رفع  نیتروژن است . این توانایی منحصر به فرد را دارد تا نیتروژن موجود در اتمسفر را از بین ببرد. و نیتروژن را به عنوان گره بر روی ریشه های خود ثابت کند. نیتروژن یکی از سه ماده اصلی است که همه گیاهان برای رشد سالم به آن نیاز دارند. در حالی که گونه های دیگر درختان ممکن است برای رشد کافی به منابع خارجی نیتروژن نیاز داشته باشند.

نیتروژن اضافی که جذب می کند نیز در خاک ثابت می شود و باعث بهبود حاصلخیزی خاک می شود.

برنامه جنگلداری پایدار

درخت توسکا نیز به روشهای جنگلداری پاسخ بسیار خوبی می دهد  . تطبیق یک روش سنتی مدیریت زمین های جنگلی است. بعد از قطع شدن میتواند دوباره رشد کند. در حالی که کاج ، سرو ، صنوبر و اکثر گونه های معمول درخت معمولاً هنگام قطع آنها از بین می روند. می توان درختان توسکا را به تنهایی رشد داد. ریشه درخت توسکا بعد از قطع زنده میماند. این مسئله بعث جلوگیری از فرسایش خاک میشود.

محل رشد درخت توسکا

مطمئناً نکته خاصی در مورد استفاده از کابینت های اصلی چوب ماهون یا  تزئینات چوبی دارای ساخته شده از چوب ساج گرمسیری در خانه شما وجود دارد. در حالی که چندین  برنامه صدور گواهینامه چوب  به صاحبان خانه کمک می کند تا چوب های گرمسیری را از منابع با پایداری مدیریت کنند ، واقعیت این است که چوب سنگین است. بنابراین اثر انرژی تجسم یافته در خانه شما به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *