مزایا و معایب مبل ال

مزایا و معایب مبل ال

مزایا و معایب مبل ال

مزایا، معایب و نحوه چیدمان مبل ال
مزایا، معایب و نحوه چیدمان مبل ال

مزایا و معایب مبل ال

مزایا و معایب مبل ال : هنگام طراحی یک خانه کوچک معمولا مبلمان ال یک انتخاب عالی به نظر می رسد. این مبلمان در عین این که جای کمی می گیرند فضا نشستن بیشتری برای افراد فراهم می آوردند. همچنین این مبل ها در انواع طرح و رنگ ها ارائه شده و هیچ وقت از مد نمی روند. البته مبلمان ال شکل معایبی نیز دارند و قبل از خریدشان باید از آن ها نیز آگاه باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با معایب، مزایا و ویژگی های مبلمان ال آگاه شوید. این راهنما تصمیم گیری در مورد خرید مبلمان ال را برای شما راحت می کند.

طراحی این مبل به گونه ای است که به عنوان یک تخت راحت هم می توان از آن استفاده کرد
طراحی این مبل به گونه ای است که به عنوان یک تخت راحت هم می توان از آن استفاده کرد

مزایا مبلمان ال

  • گرچه این مبل بزرگ و حجیم به نظر می رسد. اما اتفاقا مناسب خانه های کوچک است زیرا فضا بیشتری برای نشستن افراد خانواده فراهم می کند.
  • اگر بخواهیم قیمت هر مبل جدا در یک ست مبلمان را جدا حساب کنیم. مبلمان ال بسیار مقرون صرفه تر است. این مبلمان نسب به یک ست مبلمان راحتی همان تعداد نشیمن یا حتی بیشتر برای شما فراهم می کنند. اما در عین حال ارزانتر هم هستند.
  • مبلمان ال را می توان به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ کرد. اگر از آن خسته شدید رویه آن را عوض یا تعدادی کوسن به آن اضافه کنید.
  • طراحی این مبل به گونه ای است که به عنوان یک تخت راحت هم می توان از آن استفاده کرد. حتی می توانید آن را تختی برای مهمانانتان در نظر بگیرید.
  • بعضی از انواع مبل ال دارای کشو یا قفسه های تو کار هستند. با خرید این نوع مبلمان بدون این که فضا اضافه ای اشغال شود خانه را از به هم ریختگی نجات می دهید.
  • اگر دکوراسیونی مدرن در خانه تان دارید و دنبال یک ست مبلمان راحت هستید؛ مبلمان ال بهترین گزینه است.
مبل ال، مبلی انعطاف پذیر نیست
مبل ال، مبلی انعطاف پذیر نیست

معایب مبلمان ال

  • مبلمان ال، مبلی انعطاف پذیر نیست و این یکی از دلایل اصلی انتخاب نکردنش است. اگر از آن دسته از افراد هستید که همیشه در حال تغییر دکوراسیون بوده و دوست دارید ترتیب مبلمان را خودتان مشخص کنید این مبل مناسب شما نیست.
  • این مبل مناسب همه خانه ها نیست. باید فضای کافی برای عبور در اطراف مبل و امکان دسترسی به پشت مبل برای تمیز کردن وجود داشته باشد. اگر شکل خانه تان به گونه ایست که این امکان را به شما نمی دهد این مبل مناسب شما نیست.

آیا مبلمان ال در طرح های مختلف ارائه می شود؟

مبلمان ال به غیر از شکل ال ساده ای که دارد در انواع جنس ها از چرم گرفته تا پارچه تولید می شود. همچنین در هر طرح و شکلی که بخواهید این مبلمان در بازار عرضه می شود. می توانید با یک طراح مبل صحبت کرده تا یک مبل ال مخصوص سبک مینیمال، روستیک یا هر سبکی که مد نظرتان است، مخصوص شما طراحی کند. در ادامه با انواع مبل بیشتر آشنا می شویم:

مبل ال کلاسیک جدا شونده
مبل ال کلاسیک جدا شونده

مبلمان ال کلاسیک

در تمام قسمت افقی مبل تکیه گاه وجود دارد و قسمت ال به یک مبل شزلون تبدیل شده که مخصوص لم دادن است. امروزه مدل های جدا شونده این مبل نیز موجود است که می توانید خودتان آن را بچینید. پایه های طرح کلاسیک به شکل های مختلفی ساخته می شوند. از پایه های چوبی گرفته تا بلوک های مدولار.

سرتاسر این این مبل دارای تکیه گاه با کوسن است
سرتاسر این این مبل دارای تکیه گاه با کوسن است

مبل با کوسن برای تکیه گاه

سرتاسر این این مبل دارای تکیه گاه با کوسن است. این مبل مناسب خانه های کوچک است و به راحتی شش نفر را روی خود جا می دهد.

این مبل مخصوص کسانی است که عاشق فیلم دیدن و لم دادن روی مبل هستند
این مبل مخصوص کسانی است که عاشق فیلم دیدن و لم دادن روی مبل هستند

مبلمان ال همراه با تکیه گاه قابل تنظیم

انتهای قسمت ال در این مبل دارای تکیه گاه قابل تنظیم است و مخصوص کسانی است که عاشق فیلم دیدن و لم دادن روی مبل هستند. قسمت پایین این مبل نیز قابل تنظیم است و می توانید به راحتی پاهایتان را دراز کنید.

اگر همیشه تعداد زیادی مهمان در خانه تان دارید این نوع از مبل ال مناسب شماست
اگر همیشه تعداد زیادی مهمان در خانه تان دارید این نوع از مبل ال مناسب شماست

مبلمان ال جدا شونده

این مبلمان قابل انعطاف بوده و می توانید آن ها را به سلیقه خودتان بچینید. بعضی از این مبلمان دارای اتومان نیز هستند که با گذاشتن آن ها کنار قسمت ال مبل می توانید یک تخت خواب راحت بسازید. اگر همیشه تعداد زیادی مهمان در خانه تان دارید این نوع از مبلمان ال مناسب شماست.

این مبل ها سنگینتر از مبل ال معمولی هستند
این مبل ها سنگینتر از مبل ال معمولی هستند

مبلمان ال تخت خواب شو

بعضی از مبلمان ال قاابلیت تخت خواب شدن نیز دارند که مناسب آپارتمان های کوچک است. این مبل ها سنگینتر از مبلمان ال معمولی هستند اما یک راه حل عالی برای فضا های کوچک است.

آیا مبلمان ال مناسب خانه شماست؟

با توجه به انواع زیادی که از مبلمان ال موجود است معمولا می توانید یک مبل ال مخصوص خودتان پیدا کنید. از مبل ال تخت خواب شو گرفته تا قفسه دار همیشه این مدل مبل راه حلی برای ذخیره فضا بیشتر به شما ارائه می دهد. با این حال حتما محلی که قرار است مبل درآن قرار بگیرد را از قبل اندازه گیری کنید. با این کار هم ابعاد اتاق دستتتان می آید هم یک مبل با اندازه مناسب تهیه می کنید. همچنین محل قرار گیری مبل بدون این که عبور و مرور مختل شود با اندازه گیری مشخص می شود. سپس به این فکر کنید که غیر از نشستن انتظار چه کاربری های دیگری از یک مبل دارید؟ آیا دنبال یک تخت خواب بیشتر یا کشو هایی برای وسایلتان هستید؟ با این پیش زمینه فکری می توانید دنبال یک مبلمان ال مناسب بگردید.

روش های متفاوت چیدمان مبلمان ال چیست؟

چیدمان ایده آل این مبل بستگی به اندازه  ابعاد اتاق دارد. این مبل مخصوصا مناسب کسانی است که دنبال یک تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه هستند. به طور کلی چیدمان مبل ال به شکل های زیر انجام می گیرد:

بهترین چیدمان مبل ال برای یک فضا کوجک گوشه اتاق است
بهترین چیدمان مبل ال برای یک فضا کوجک گوشه اتاق است

گوشه اتاق

در یک اتاق نشیمن کوچک و تنگ بهتر است مبل در گوشه اتاق قرار بگیرد تا جلو عبور افراد را نیز نگیرد. با این کار دیگر نیازی به تکان دادن مبل هنگام تمیز کردن نیز ندارید. بهترین چیدمان مبلمان ال برای یک فضا کوجک گوشه اتاق است.

می توانید روی مبل لم داده و از تلویزیون دیدن لذت ببرید
می توانید روی مبل لم داده و از تلویزیون دیدن لذت ببرید

رو به رو دیوار

این چیدمان مخصوص کسانی است که می خواهند مبل رو به روی تلویزیون باشد. اگر قسمت آخر مبلمان ال به یک شزلون ختم می شود این چیدمان بهترین گزینه است. به این صورت می توانید روی مبل لم داده و از تلویزیون دیدن لذت ببرید.

با مبل ال می توانید بخش های مختلف خانه را جدا کنید
با مبل ال می توانید بخش های مختلف خانه را جدا کنید

وسط خانه

در اتاق های نشیمن بزرگ که نگرانی از تنگ شدن فضا وجود ندارد می توانید این مبل را وسط خانه قرار دهید. در خانه هایی با فضای باز مبلمان ال می توانند جدا کننده بخش پذیرایی و راحتی خانه یا ناهار خوری از دیگر قسمت های خانه باشند.

قیمت مبلمان ال چه قدر است؟

بسته به طراحی، اندازه و ویژگی های مبل قیمتش تغییر می کند. همچنین تعداد صندلی ها و کیفیت پارچه استفاده شده روی افزایش قیمت تاثیر گذارند. اما این را در نظر داشته باشید این مبل هر چه قدر هم ویژگی های بیشتر داشته باشد باز هم قیمت کمتری نسبت به یک ست مبل راحتی دارد.
از قیمت که بگذریم معمولا انتخاب مبلمان ال مناسب خانه تان ممکن است چالش برانگیز باشد. می توانید از یک طراح داخلی کمک بگیرید تا علاوه بر اندازه گیری ابعاد اتاق با توجه به نیاز ها و سلیقه خانواده به شما بهترین مبل را پیشنهاد دهند. همچنین طراحان داخلی با توجه به سبکی کلی دکوراسیون به شما مناسب ترین مبل را معرفی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *