مبلمان کلاسیک فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی

سبکی ظریف و دوست‎ داشتنی برای دکوراسیون

مبلمان کلاسیک فرانسوی : فرانسوی‌ها همیشه از پیشگامان فشن و مد در دنیا هستند. مطمئنا شیک‎ترین طراحی‌های لباس، مبلمان و دکوراسیون‎ به آن‌ها اختصاص دارد. آن‌ها عاشق هر چیز شیک هستند. شما می‌توانید آن را در معماری‌ ساختمان‌های باشکوه آن‌ها به خوبی مشاهده کنید. مبلمان کلاسیک فرانسوی از جمله محبوب‌ترین سبک‌های مبلمان دنیا می‌باشد. که در تمام کشورها طرفداران خاص خودش را دارد. فرانسوی‌ها هنرشان را تنها معطوف به ساختمان‌ها، موزه‌ها، کتابخانه‌ها و خیابان‌هایشان نکرده‌اند. مبلمان کلاسیک نمونه‌ی بارزی از ذوق و هنر فرانسوی‌ها را نشان می‌دهد.

مبل به سبک فراسنه

اگر بخواهیم این سبک مبلمان را تنها با دو کلمه تعریف کنیم. ظرافت و زیبایی تنها لغاتی هستند می‌تواند حق مطلب را ادا کنند. این نوع مبلمان به شکل بی‌نظیری می‌تواند در دکوراسیون معاصر شما بکار برده شود. عموما سبک فرانسوی بسیار متمایزتر از مبلمان‌های کلاسیک مثل مبل استیل ایتالیایی می‌باشند.

رنگ‌

به طور کلی در سبک فرانسوی همیشه تمایلات به سمت رنگ‎های خنثی مخصوصا رنگ سفید می‌باشد. اصلا رنگ سفید نماد خانه‌های فرانسوی است. اگر شما در اینترنت کمی در مورد سبک دکوراسیون فرانسوی جستجو کنید. کاملا به این امر واقف خواهید شد. این مورد کاملا در مورد مبلمان کلاسیک فرانسوی نیز صدق می‌کند. همیشه رنگ‌های سفید و رنگ‎های پاستلی مثل سبز روشن، آبی آسمانی، خاکستری، نقره‌ای و بژ در طراحی آن‌ها بکار برده می‌شود. برای همین خانه‌های فرانسوی همیشه حس و حال شیک و آرامش‌بخشی را با خود به همراه دارند. عموما رنگ‎های تند و قوی در مبلمان کلاسیک فرانسوی دیده نمی‌شوند. شما نهایتا رنگ سبز، زرد روشن، قرمز تیره، آبی، صورتی، بنفش کمرنگ و طلایی را در آن‌ها خواهید یافت.

نمونه سفید رنگ

ظرافت و زیبایی

اگر به سایر سبک‎های کلاسیک مثل مبل استیل ایتالیایی نگاهی بیندازید. مطمئنا ابهت و شکوه آن شما را شگفت زده می‌کند. نقش و نگار روی چوب مبلمان کلاسیک در زیبایی آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. معمولا در همان نگاه اول کاملا به چشم می‌آید. در مورد سبک فرانسوی قضیه کمی فرق می‌کند و شما بیشتر با طرح ظریفی روبرو هستید. برخلاف طرح‌های دیگر در این سبک مبلمان، حکاکی و کنده‌کاری‌های ساده و ظریفی روی دسته‌ها، پایه‌ها و تاج مبل انجام می‎شود. اما همین طراحی ساده و ظریف باعث ایجاد مبلمانی بسیار آنتیک و منحصربفردی می‎شود.

نمونه رنگ طوسی

کلاف

معمولا در این سبک مبل. منحنی و خطوط بسیار نرم و صاف هستند و به صورت متقارن روی مبل بکار برده می‎شوند. تقریبا قیمت مبلمان کلاسیک به همین منبت‌‌کاری و کنده‌کاری بستگی دارد. مطمئنا هر چقدر این ریزه‌کاری‌ها بیشتر باشد، قیمت مبل شما بالاتر خواهد بود. حتما این نکته را به هنگام خرید مبل در نظر بگیرید.

پارچه مبلی

پارچه‌های کتان و ریون با الگوهای ساده و ظریف معمولا بیشترین استفاده را در این نوع مبل دارند. علاوه بر این‌ها، پارچه‎های لوکسی مثل مخمل، زریفت، ابریشم و پارچه‌های توری نیز استفاده می شوند.

رنگ سفید به همراه مخمل

کیفیت

چوب راش از متداول‌ترین چوب‌هایی است که در ساختمان مبلمان کلاسیک بکار برده می‎شوند. یکی از ویژگی‎های عمده چوب راش، مقاومت بالایی آن است که باعث استحکام ساختار مبل می‎شود. پایه‌ها و بدنه‌‌ی از جنس چوب راش در عین ظرافت می‎تواند وزن بالایی را تحمل کند. چوب‌های گردو، روسی، افرا، توسکا، آبنوس از دیگر چوب‎های استفاده در ساختار مبلمان کلاسیک می‌باشند. این‎ چوب‌ها نیز بسیار مقاوم بوده و در کل می‌توان گفت که مبل کلاسیک معمولا از کیفیت بالایی برخوردار است و طول عمر بالایی دارد.

ظرافت روکوبی در این سبک

حجم کم

معمولا مبلمان‌های سلطنتی و کلاسیک حجم بالایی از اتاق پذیرایی را اشغال می‌کنند. برای دکوراسیون فضاهای کوچک مناسب نیستند. ولی سبک فرانسوی با حجم کم و ظرافت خود ضمن حفظ زیبایی مبلمان سلطنتی و کلاسیک، به راحتی می‌تواند در هر فضایی بکار برده شود. اگر فضای خانه‌ی شما نیز کوچک است و دوست دارید که از سبک کلاسیک در آن استفاده کنید. بهتون پیشنهاد می‌کنم حتما به سمت سبک فرانسوی بروید. این مبلمان ضمن ایجاد حال و هوای کلاسیک در خانه، می‎تواند در کوچک‌ترین فضاها نیز جای داده شود. هر چقدر مبلمان شما بزرگتر باشند، کوچکی فضای خانه‎تان بیشتر به چشم می‎آید. ظرافت مبلمان کلاسیک فرانسوی می‎تواند مشکل شما را از این بابت حل کند.

نوع چینش

راحتی

واقعیت این است که مبلمان کلاسیک و سلطنتی بیشتر بخاطر جنبه تزئینی و دکوری آن‎ها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌‎اند. شما زیاد نباید روی راحتی این سبک‎های مبلمان حساب باز کنید. اگر مبل کلاسیک فرانسوی را برای اتاق پذیرایی و مهمان می‌خواهید، می‎توانید با خیال راحت آن را انتخاب کنید. اما در مورد اتاق نشیمن بهتر است که کمی بیشتر فکر کنید و راحتی آن را در هنگام خرید بررسی نمایید.

مبلمان کلاسیک فرانسوی

دکوراسیون

معمولا دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن با مبلمان سلطنتی و کلاسیک نسبت به سبک‌های معاصر هزینه‌ی بیشتری را نیاز دارد. چرا که شما باید تمامی لوازم تزئینی و جانبی خود را هماهنگ با مبلمان‌تان در نظر بگیرید تا بتوانید بین تمامی اجزای طراحی‌ داخلی خود هماهنگی و انسجام ایجاد کنید. اما خوب، ظرافت و زیبایی مبلمان کلاسیک فرانسوی نسبت به نوع سلطنتی راحت‌تر می‌تواند با سبک دکور معاصر شما هماهنگ شود. مطمئنا چنین سبکی هیچ وقت از مد نمی‌افتد و همیشه زیبایی آن حفظ خواهد شد. سبک کلاسیک ، فرانسوی و باروک بهترین دکوراسیون برای مبل فرانسوی هستند که می‌تواند زیبایی مبلمان شما را چندین برابر کنند.

ولی انصافاً هیچی مبل کلاسیک و سلطنتی به مبل استیل ایرانی نمرسه، موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *