دکوراسون خانه کوچک ایرانی

دکور مناسب برای خانه های کوچک ایرانی

دکوراسون خانه کوچک ایرانی

دکوراسون خانه کوچک ایرانی : طراحی دکوراسیون داخلی خانه برای افرادی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه ندارند. کار نسبتا دشواری است. این دشواری زمانی که خانه‌ای کوچک باشد. بیشتر هم می‌شود. اگر جزء افرادی هستید که قصد طراحی و یا تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید. با نوژان مبل و ترفندهایی برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی همراه باشید.

استفاده از وسایل فانتزی

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک ایرانی با استفاده از وسایل شیک و فانتزی کوچک و یا وسایلی ساده ممکن می‌شود. شما به راحتی با ایده پردازی می‌توانید به یک دکوراسیون مدرن دست پیدا کنید. برای این منظور باید به چند فاکتور مهم و اساسی توجه شود. در ابتدا توجه به این موضوع بسیار مهم است که نیازی نیست شما از تمام لوازم موجود در بازار بهره ببرید. پیشنهاد ما به شما استفاده از لوازم ضروری و پر کاربرد است. ایده‌های بسیاری به منظور چیدمان خانه های کوچک و آپارتمانی ایرانی وجود دارد.

ترفندهایی برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک ایرانی

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک ایرانی را مبلمان زیاد شلوغ و بی مصرف جلوه ندهید. به شما توصیه می کنیم در زمان خرید سرویس مبلمان دقت لازم را داشته باشید. به عنوان مثال مبلمان سلطنتی نه نفره برای یک آپارتمان کوچک گزینه مناسبی نیست. این مبلمان به دلیل عریض بودن و بلندی ارتفاع سبب شلوغ شدن فضا می شود. به همین دلیل توصیه ما به شما خرید یک نیم ست ساده و شیک است. استفاده از میزهای عسلی بزرگ برای چیدمان نیز توصیه می شود. سعی شود در خرید این میزها نیز صرفه جویی لازم انجام شود.

تزیین خانه کوچک ایرانی با وسایل دکوری و تزئینی

تزیین هر خانه‌ای با وسایل دکوری نظیر قاب‌های تزیینی امکان‌پذیر است. توجه کنید استفاده از ده‌ها قاب عکس و تابلوهای هنری زیبا در فضای کوچک توصیه نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر فضا به اندازه کافی در اختیار ندارید. این فاکتور از دیزاین داخلی را نادیده بگیرید. در خانه‌های کوچک هر چه محیط ساده‌تر باشد بزرگ‌ تر و منظم‌تر جلوه می‌کنند. و در واقع ساده بودن خانه یکی از ترفندهای بزرگتر نشان دادن منزل است. به عنوان مثال قرار دادن یک قاب عکس بزرگ در پشت یک کاناپه سه نفره در فضای نشیمن کوچک زیبایی خاصی به محیط نمی‌دهد. اما همین تابلو می‌تواند بر زیبایی یک فضای بزرگ بیفزاید. این گونه قاب‌ها و یا گالری دیواری برای خانه‌های با سقف‌های بلند توصیه می‌شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از دو الی سه قاب کوچک است که به صورت منظم بر روی دیوار قرار بگیرند.

ایده پردازی خانه‌های کوچک با پارتیشن

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با پارتیشن کار را ساده می‌کند. به منظور جداسازی فضا می‌توانید از پارتیشن‌های چوبی و یا سایر پارتیشن‌های خلاقانه استفاده کنید. این کار بدون استفاده از ایجاد دیوار و تغییر آن‌چنانی در ساختار خانه به شما کمک می‌کند یک دکوراسیون زیبا برای محیط حاصل کنید. به راحتی می‌توانید فضای نشیمن و پذیرایی را با استفاده از این پارتیشن‌ها جدا کنید و در صورت نیاز به ایجاد فضایی بزرگ‌تر آن‌ها را جمع کرده و در گوشه‌ای قرار دهید.

تزئیین خانه با گلدان های طبیعی

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی و ایجاد یک گلخانه نقلی کار ساده‌ای است. که بسیاری از خانواده‌های ایرانی به زیبایی آن را انجام می‌دهند. بدون شک نبود حیاط در خانه های مدرن و آپارتمانی امروزه باعث آزار همه ما شده است و از همین رو به شما پیشنهاد می‌دهیم خود دست به کار شوید و قسمتی از خانه را به منظور چیدمان گلخانه‌ای اختصاص دهید. گلدان‌های بزرگ و کوچک و گل‌های آپارتمانی زیبا تهیه کنید. می‌توانید از تک تک آن‌ها در اتاق خواب، آشپزخانه، میز پذیرایی و بسیاری از جاهای دیگر در فضای داخلی خانه استفاده کنید.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون خانه

در قدم اول از کاغذ دیواری مناسب برای بزرگ‌تر نشان دادن محیط استفاده کنید. برای نمونه می‌توانید کاغذ دیواری‌های راه راه به صورت تلفیقی استفاده کنید. توجه به هارمونی رنگ بین دیوار و مبلمان در زیباسازی فضا نقش زیادی دارد. همچنین در صورتی که می‌خواهید از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود از کاغذ دیواری‌هایی با گل ریز استفاده شود. زیرا گل درشت برای خانه‌هایی با سقف بلند پیشنهاد می‌شود. همچنین در انتخاب کاغذ دیواری و یا در کل در انتخاب رنگ دیوارها، حتما سعی کنید از رنگ‌های روشن استفاده کنید. چرا که رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند و برای خانه‌های کوچک پیشنهاد نمی‌شوند.

دکوراسیون داخلی خانه کوچک ایرانی و لوازم مصرفی کوچک

در انتخاب وسایل برای خانه‌های کوچک نیز بایستی دقت زیادی به خرج داد. به عنوان مثال یک یخچال دو قلوی بزرگ برای یک آشپزخانه کوچک انتخاب مناسبی به شمار نمی رود؛ زیرا این کار سبب می‌شود تمام فضای آشپزخانه اشغال شود. به شما توصیه می‌کنیم از وسایل با اندازه مناسب برای فضای داخلی منزل استفاده کنید. لوازم مصرفی بزرگ تنها باعث دست و پا گیر شدن شما می‌شود و کارایی مطلوب فضا را از شما می‌گیرند. برای مثال قبل از خرید مبلمان، بهتر است به اندازه استاندارد مبل و اندازه خانه خود توجه داشته و سپس اقدام به خرید کنید.

دکوراسیون داخلی خانه کوچک به صورت خطی

در مورد چیدمان خانه‌های کوچک به شما پیشنهاد می‌کنیم خانه را به صورت اتاق اتاق طراحی نکنید. این روزها با استفاده از پارتیشن‌ها به راحتی می‌توان فضا را به چند بخش تقسیم کرد. یا اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از لوازم به صورت خطی بهره ببرید؛ یعنی با کمی فاصله از لوازم آشپزخانه بدون اینکه دیواری در ما بین وسایل قرار داشته باشد از چیدمان برای اتاق نشیمن بهره بگیرید. این کار به شما فضای بیشتری برای حرکت می‌دهد و مانع از ترافیک در رفت و آمد می‌شود.

دکوراسون خانه کوچک ایرانی

چیدمان در زیر راهه پله

در دکوراسیون و چیدمان خانه‌های کوچک بایستی از کل فضای خانه استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید از زیر راه پله اگر به اندازه کافی فضا داشت به عنوان کتابخانه بهره ببرید و اگر فضای آن محدود بود از آن به عنوان جا کفشی و یا جالباسی به صورت کشویی استفاده کنید. استفاده از نقاطی که مورد استفاده نیست برای قرار دادن وسایل اضافی و دست و پا گیر به نظم دادن محیط بسیار کمک می‌کند.

استفاده از وسایل چند منظوره

استفاده از وسایل چندکاره در خانه‌های کوچک یکی از بهترین ترفندها برای استفاده بهینه از فضای کوچک خانه است. به عنوان مثال شما به راحتی با استفاده از تخت‌های جک دار می توانید وسایل غیر ضروری خود را در زیر تخت جاگذاری کنید. همچنین با استفاده از میزهای تاشو، مبل‌های تخت خواب‌شو و یا تختخواب تاشو و بسیاری موارد دیگر می‌توانید از فضاهای کوچک نهایت استفاده را ببرید. شما با ایده گرفتن از این وسایل و یا ساختن آن توسط افراد متخصص و یا تهیه آن‌ها از بازار می‌توانید بهترین استفاده را از فضایی خانه خود ببرید.

دکوراسون خانه کوچک ایرانی

چیدمان سرویس بهداشتی کوچک

در مورد دکوراسیون سرویس بهداشتی‌های کوچک شما به راحتی می‌توانید از دوش‌های کابینتی در سرویس حمام خود بهره ببرید. این دوش‌ها علاوه بر اینکه فضای زیادی نمی‌گیرند، هزینه زیادی نیز برایتان نخواهند داشت. استفاده از باکس‌های طبقاتی در نوع چیدمان سرویس بهداشتی به شما در جهت نظم بخشیدن به فضا بسیار کمک می‌کند. برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک، پیشنهاد می‌کنیم از ترفندهای بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید.

نورپردازی خانه‌های کوچک

با نورپزدازی صحیح و اصولی می‌توان فضای کوچک را بزرگتر نشان داد. به عنوان مثال شما به راحتی با قرار دادن یک آینه در مجاورت یک چراغ بزرگ می‌توانید به بزرگتر نشان دادن فضای نشیمن کمک کنید. همچنین نورپردازی در آشپزخانه سبب بزرگتر شدن فضا می‌شود. البته ذکر این نکته مهم است که باید این نور پردازی به صورت تخصصی و با رعایت اصول آن صورت بگیرد؛ زیرا هر نورپردازی سبب بزرگتر شدن فضا نخواهد شد. به همین منظور بهتر است از نظرات افراد متخصص در این حوزه بهره گرفت.

طراحی دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی

چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک به ایده پردازی و ذوق و سلیقه افراد بستگی دارد، اما با رعایت نکات و یک سری اصول نیز می‌توان آن را بزرگتر نشان داد. نظر شما در مورد طراحی دکوراسیون چنین فضاهایی چیست؟ منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *