بررسی مبل استیل و کلاسیک

تفاوت ها و شباهت های مبل کلاسیک و استیل

بررسی مبل استیل و کلاسیک

بررسی مبل استیل و کلاسیک : با توجه به نقش مهم مبلمان در دکوراسیون داخلی، در انتخاب نوع آن بایستی دقت زیادی به خرج داد. به طور کلی مبل در ایران به سه نوع استیل، کلاسیک و راحتی تقسیم می‌شود. که در این بین مبل استیل و کلاسیک به دلیل شباهت‌هایی که دارند. در برخی موارد باعث ایجاد سوالاتی در بین خریداران مبلمان می‌شوند. به همین دلیل در این مطلب از نوژان مبل به این سوال پرداخته‌ایم. که تفاوت مبل استیل با کلاسیک چیست؟ و این دو نوع مبلمان چه فرقی با یکدیگر دارند؟ با ما همراه باشید.

مبل استیل و کلاسیک؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

در مطالب قبلی به سوال مبل استیل چیست پاسخ داده. و گفتیم که مبل استیل یا همان سلطنتی، یکی از انواع مبلمان پرطرفدار در بین ایرانیان بوده. و به دلیل ویژگی‌های خاص خود، طرفدارن خاصی نیز دارد. از ویژگی‌های بارز مبلمان استیل می‌توان به طرح‌های به کار رفته در دسته‌ها و پایه‌های این نوع مبلمان و کنده‌کاری‌هایی که با ظرافت خاصی ایجاد شده‌اند. اشاره کرد. همین طور با توجه به اینکه در ساخت قاب مبلمان استیل از چوب زیادی استفاده می‌شود. این نوع مبلمان نسبت به سایر مبل‌ها سنگین‌تر هستند.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک
نمونه ای از مبل کلاسیک

اما تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک

اما تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک در چیست؟ مبل کلاسیک شباهت زیادی به مبل استیل دارد. در عین حال، این دو مبل تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. در طراحی مبل کلاسیک معمولا از اصول و قواعد سنتی پیروی می‌شود. که علاوه بر اصالت، با سلیقه، زندگی و شرایط امروزی نیز سازگاری دارد. از جمله ویژگی‌های مبل کلاسیک می‌توان به کنده‌کاری‌ها و طرح‌های زیبا و با ظرافت اشاره کرد. اما این طرح‌ها نسبت به مبلمان سلطنتی ساده‌تر هستند. از طرفی نیز معمولا چوب به کار رفته در مبلمان کلاسیک نسبت به مبل‌های استیل کمتر است. به همین دلیل وزن مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل کمتر بوده و در شرایط یکسان نیز قیمت آن نسبت به مبلمان استیل کمتر است.

تفاوت مبل کلاسیک و استیل
نمونه ای از مبل استیل
نمونه‌ای از مبل کلاسیک با طرحی ساده‌تر نسبت به مبل استیل

تفاوت‌های مبل استیل با کلاسیک

یکی دیگر از تفاوت‌های مبل استیل با کلاسیک تعداد مبلمان عرضه‌شده در ست‌های این دو نوع مبلمان است. چرا که مبلمان استیل معمولا به صورت ۹ نفره و در قالب یک کاناپه سه نفره، چهار مبل و دو صندلی میزبان عرضه می‌شوند. در حالی که مبلمان کلاسیک معمولا به صورت هفت نفره و برای مثال در قالب کاناپه سه و دو نفره همراه با دو مبل تک نفره به فروش می‌رسند. به همین دلیل نیز از این نوع مبلمان برای خانه‌های کوچک‌تر که تعداد مبل کمتری در آن‌ها مورد نیاز استفاده می‌شود.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

تفاوت های سطحی بین مبل کلاسیک و استیل

در کل نیز در رابطه با تفاوت مبل استیل با کلاسیک می‌توان گفت که این دو نوع مبل تقریبا شبیه به یکدیگر هستند. با این تفاوت که مبملان کلاسیک نسبت به استیل یا سلطنتی سبک‌تر و ساده‌تر بوده و قیمت آن‌ها نیز نسبت به مبلمان استیل کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *