نکات انتخاب سایز مبل

ابعد استاندارد مبا راحتی

نکات انتخاب سایز مبل

نکات انتخاب سایز مبل: از آنجا که مبل راحتی یکی از گران قیمت‌ترین و بزرگ‌ترین تکه‌های مبلمان هر خانه‌ای است. واقعا جای ناراحتی خواهد داشت. اگر در مغازه عاشق مبلی شوید و آن را بخرید و بعد وقتی آن را به خانه می‌آورید. ببینید که اندازه آن با ابعاد خانه شما جور در نمی‌آید!!!

پیدا کردن سایز مناسب مبل

البته پیدا کردن یک مبل راحتی با ابعاد و اندازه مناسب خیلی هم کار سختی نیست. ولی جا دادن آن درون اتاق مورد نظر یک چیز است و تطبیق دادن ابعاد آن با ابعاد اتاق و دیگر لوازم و تکه‌های مبلمان در آن اتاق یک چیز دیگر است. تازه مهم‌تر از همه مساله جابجایی آن است. این بار ما در این پست چهار نکته را در نظر خواهیم گرفت تا با هم بیاموزیم که ابعاد و اندازه مبل راحتی را چگونه انتخاب کنیم. با ما همراه باشید.

چهار سوال قبل از انتخاب ابعاد و اندازه استاندارد مبل راحتی

قبل از اینکه یک مبل راحتی را برای خانه خود خریداری کنید. همیشه این چهار سوال را از خودتان بپرسید. بعد با توجه به جوابی که به این سوالات می‌دهید. اندازه مبل راحتی خود را انتخاب کنید. با پاسخ به این چهار سوال، می‌توانید یک مبل راحتی با ابعاد و اندازه استاندارد برای خانه خود خریداری کنید.

سوال اول: آیا این مبل راحتی از در  و راه پله خانه شما داخل می‌رود؟

این که مبلی که عاشقش شده‌اید از در یا راه پله خانه یا اتاق مورد نظر شما داخل می‌رود یا خیر. همه تصمیمات شما را در مورد انتخاب مدل و ابعاد مبل راحتی تحت تاثیر قرار می‌دهد. زیباترین مدل مبل دنیا را هم که خریداری کرده باشید. اگر از در خانه شما داخل نرود، به هیچ دردی نمی‌خورد! پس قبل از اینکه به خرید مبل راحتی بروید. ابعاد در ورودی خانه و اتاق مورد نظر را اندازه بگیرید تا مجبور نشوید دوباره کاری کنید. یا اینکه بخواهید کلی هزینه صرف کارگر و جرثقیل کنید که مبل را از پنجره برایتان داخل بیاورند!

راهنمایی:

طول مبل شما نباید از ارتفاع در ورودی بیشتر باشد. ارتفاع مبل و همچنین قطر مبل (از جلوترین نقطه دسته مبل تا عقب‌ترین نقطه پایه عقبی مبل) نباید از عرض راه پله و عرض در ورودی بیشتر باشد.

نکته:

می‌توانید به دنبال مبل‌هایی بگردید که قطعاتشان ‌از هم جدا می‌شود. مانند مبل ال. این مبل‌ها هر چقدر هم که بزرگ باشند می‌توانید آن‌ها را قطعه قطعه کرده و به راحتی حمل کنید.

نکات انتخاب سایز مبل

سوال دوم: چه کسانی در خانه شما از مبل راحتی استفاده خواهند کرد؟

آیا افراد زیادی در خانه شما هستند که از مبل راحتی استفاده می‌کنند؟

یا اینکه فقط خودتان هستید و گاه به گاه برای دیدن فیلم یا فوتبال روی آن می‌نشینید؟

آیا مهمان‌های زیادی دارید که شب را در منزل شما می‌مانند و به مبل راحتی تخت‌شو نیاز دارید. که ابعاد بزرگی هم داشته باشد تا راحتی میهمانتان را برآورده کند؟

آیا بیشتر روز را روی مبل راحتی لم می‌دهید و به کارهای روزانه‌تان می‌رسید؟

هر استفاده‌ای که از مبل راحتی می‌کنید، باید بدانید که راحت بودن آن از همه چیز مهمتر است. اصلا به همین خاطر است که به آن مبل راحتی می‌گوییم. پس قبل از اینکه گرفتار عشق یک مبل راحتی شوید. ببینید جسه شما یا کسانی که از آن استفاده خواهند کرد چه اندازه‌ای دارد.

سوال سوم: مبل راحتی شما چه مقدار از فضا را اشغال خواهد کرد؟

البته این امر واضح است. ولی منظور ما فقط اندازه فضای مورد نیاز مبل نیست. شما باید بدانید که دیگر لوازم موجود در اتاق چه مقدار از فضا را اشغال می‌کنند.

آیا مبل جدید شما فضای کافی خواهد داشت؟

قبل از رفتن به خرید حتما جای مبل جدید را خالی کنید و ابعاد مورد نیاز آن را اندازه بگیرید. فضای آزاد برای رفت و آمد و فضای مورد نیاز برای قرار دادن میز و احتمالا میزهای عسلی را نیز در نظر بگیرید. همه این‌ها جزو ابعاد مبل جدید شما هستند.

سوال چهارم: مبل راحتی در کجای خانه قرار خواهد گرفت؟

این مساله نیز، با اینکه واضح است اما نیاز به بررسی بیشتری دارد. اینکه جای مبل را مشخص کنید و از قبل بدانید کجا قرار خواهد گرفت خیلی مهم است. مثلا اگر قرار است آن را در زیر پنجره و کنار دیوار قرار دهید. بهتر است ارتفاع زمین تا لبه پایینی پنجره را اندازه بگیرید تا پشتی مبل را بلندتر از این ارتفاع انتخاب نکنید. زیرا مبل شما نباید جلوی دید چنجره را کور کند.

اگر می‌خواهید از مبلتان به عنوان تفکیک کننده فضای سالن استفاده کنید، و آن را در وسط سالن قرار دهید، بهتر است ارتفاع مبل کوتاه باشد تا جریان بصری را در فضای سالن مسدود نکند.

یا اینکه اگر شما هم جزو کسانی هستید که ماه به ماه یا فصل به فصل چیدمان و دکوراسیون خانه را تغییر می‌دهند، بهتر است ابعاد مبلتان متغیر باشد تا بتوانید به صورت‌های مختلف آن را بچینید؛ مثل مبل راحتی ال شکل.

جمع بندی

همانطور که خواندیم، اندازه مبل راحتی به موارد و عناصر بسیاری از جمله ابعاد خانه، راه پله، درب ورودی و اتاق، نوع استفاده شما و جسه اشخاصی که می‌خواهند از آن استفاده کنند بستگی دارد. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که راحتی مبل راحتی به هیچ عنوان نباید به خاطر نوع و سبک مبل نادیده گرفته شود. هر چه که باشد مبل راحتی را برای راحت بودنش است که می‌خواهیم. اگر این طور نباشد دیگر کارایی‌اش را از دست خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *