معرفی چوب درخت افرا

بررسی چوب افرا

معرفی چوب درخت افرا

معرفی چوب درخت افرا

معرفی چوب درخت افرا : افرا سخت یکی از شناخته شده ترین چوب های جنگلی داخلی است. مردم به دلایل مختلف با درخت افرا آشناییت دارند. پیدا کردن برگ های افرا در هنگام پیاده روی در جنگل. تعداد کمی از افراد هستند که با درخت افرا مواجه نشده باشند. گرچه لیست موضوعاتی که می توانیم در رابطه با این درخت پوشش دهیم طولانی است. اما در این مقاله، درخت افرا و چوب آن در صنعت را مورد بررسی قرار دهیم. هر آنچه که شما در مورد چوب افرا نیاز دارید بدانید را آورده ایم.

۱)افرا سخت در جنگل

افرا سخت برگریز با برگهای پهن است. که در پاییز می ریزند و دارای بذرهایی هستند که در تخمدان وجود دارد. همه درختان برگریز درختان سخت هستند.

افرا سخت در درجه اول در جنگل های شمال و شمال غرب ایران یافت می شود. طول درختان آن به طور معمول به ۳ تا ۳٫۵ متر می رسند.

ویژگی ها

ویژگی های بافت درون چوب درخت افرا باعث می شود که اگر به اندازه کافی رگه های کوچک در یک ناحیه کوچک وجود داشته باشند ، این می تواند الوارهایی کاملاً منحصر به فرد ایجاد کند.

افرا سخت درست مثل هر نوع دیگر چوب سفید ، برداشت و فرآوری می شود. چوب های سفید رنگ در حالی که تازه هستند بسیار خراب و لکه دار هستند. برای جلوگیری از این کار ، بهترین کار برای برداشت ، چوب بری ، برچسب و خشک شدن در اسرع وقت است.

 

 

 ۲)حتما هنگام کار با چوب افرا به نکات زیر توجه کنید:

بعد از تراشیده شدن چوبها به داخل الوار ، آن الوارهای تازه اره شده لخته می شوند تا جریان هوا بین دوره های الوار جریان داشته باشد. جریان هوا به از بین بردن رطوبت از الوار کمک می کند.

با چسباندن چوب ، می توان چوب را درون کوره بارگیری کرد. یک بار دیگر ، افرا سخت باید در اسرع وقت درون کوره قرار گیرد تا خطر لک شدن را کاهش دهد.

چوب به میزان رطوبت ۶-۸٪ خشک می شود. خشک کردن چوب باعث افزایش خواص مقاومت آن ، کاهش وزن ، افزایش ویژگی های ماشینکاری و چسبندگی می شود و چوب را به تعادل محیط می رساند که از آن برای کاهش جمع شدن محصول نهایی استفاده خواهد شد.

 

 

افرا سخت

افرا سخت همراه با سایر چوب های سفید از نظر خشک شدن بی نظیر است. استاندارد صنعت خشک کردن افرا سخت به سفیدترین و درخشان ترین ممکن است.

برای انجام این کار ، لازم است که افرا سخت با استفاده از درجه حرارت پایین و با سرعت هوای بالا (هرچه سریعتر بهتر باشد) خشک شود.

از آنجا که افرا سخت به دلیل رنگ آن مورد نظر است ، برای رنگ بندی متناسب با نیاز مشتری طبقه بندی می شود. نوع سفید رنگ میزان چوب را روی تخته محدود می کند و در درجه اول تخته های سفید به مصرف کننده می رساند.

در این مرحله، چوب به تولید کنندگان ثانویه چوب فروخته می شود. تولیدکنندگان ثانویه، چوب خشک شده را گرفته و آن را به یک محصول نهایی مانند کفپوش ، کابینت ، پنجره ، درب ، مبلمان ، قالب سازی و آسیاب تبدیل می کنند.

 

 

۳)افرا سخت به عنوان یک محصول

افرا سخت به دلیل رنگ ، کارایی و دوام مورد نظر است. این یک چوب سخت متخلخل است و دارای وزن عالی است. اگرچه متراکم است ، اما مشکلی در هنگام ماشین کاری و چسباندن ندارد و عالی است. تراکم آن مقاومت کافی در برابر سایش و ایجاد پارگی را برای استفاده به عنوان کفپوش با دوام یا پیشخوان فراهم می کند. به خوبی لک می خورد و تمام می شود که آن را به چوبی همه کاره تبدیل می کند. افرا سخت از دوام مقاومت در برابر ساییدگی و ترک خوردن طبیعی در طول زندگی برخوردار است.

 

در این مقاله هر آنچه هنگام کار با چوب درخت افرا نیاز داشته اید گفته شد.

امیدوارم نهایت استفاده را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *