مدل‌های چیدمان مبل ال

چیدمان مبل ال

مدل‌های چیدمان مبل ال

مدل‌های چیدمان مبل ال به چه صورتی باشد تاثیرگذارتر است؟

اگر مبل‌های ال شکل را در اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی خود مورد استفاده قرار می‌دهید. در این مطلب از مجله مبل و دکوراسیون نوژان مبل با ما همراه باشید. در مقاله پیش رو قصد داریم نمونه‌هایی از چیدمان مبل ال را برای شما ارائه دهیم. تا با توجه به آن‌ها مبل‌های خود را به زیباترین شکل ممکن در منزل خود قرار دهید.

مدل‌های چیدمان مبل ال

چیدمان

بدون شک مبلمان ال یکی از مبل‌های پرطرفدار در چیدمان داخلی به شمار می‌روند. که با توجه به کوچک‌تر شدن روز به روز خانه‌ها استفاده از آن‌ها نیز بیشتر شده است. شاید چیدمان مبل ال به شکل روتین و معمولی آن سبب شود محیط قدری برای شما کسل‌کننده جلوه دهد. شما به‌راحتی می‌توانید مبل‌های ال را به شکل همیشگی به‌صورت ال شکل (L) دیزاین کنید. که امری عادی است. یعنی چیدمان به‌صورت خطی و پیوسته یک چیدمان همیشگی که مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر شما می‌توانید به‌صورت ناپیوسته و جدا جدا این دیزاین را به انجام برسانید. عموماً مبل‌های ال به‌صورت ال انگلیسی (L) در گوشه‌ای‌ترین نقطه ممکن در دکوراسیون داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. با ما همراه باشید تا چیدمان‌های متفاوت‌تری را به شما ارائه دهیم.

مدل‌های چیدمان مبل ال به شکل مربع

اولین چیدمان مبل ال به‌صورت پیوسته است. شما برای اینکه تغییری در دکوراسیون داخلی خود به وجود بیاورید. می‌توانید از مبل‌های تکی در ادامه این چیدمان بهره ببرید. این امر سبب می‌شود دکور خانه شیک و زیبای ایرانی شما به‌جای شکل ال مانند به سمت دکوری مربعی شکل هدایت شود. به‌عنوان‌مثال شما تلویزیون را در اتاق نشیمن به عنوان نقطه مرکزی قرار دهید. سپس با استفاده از مبل‌های ال و صندلی‌های تکی این چیدمان را رو به میز تلویزیون به‌صورت مربعی شکل به انجام برسانید. برای مربعی‌تر شدن دیزاین خود می‌توانید از میزهای عسلی در قسمت‌های خالی بهره ببرید. استفاده از فرش‌های مربعی شکل نیز شما را در این طراحی یاری می‌کند.

مدل‌های چیدمان مبل ال

چیدمان مبل برای دکوراسیونی بهتر

یکی دیگر از راه‌هایی که شما می‌توانید با آن به یک دکوراسیون شیک و ساده دست پیدا کنید. چیدمان ساده است. برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم مبل‌های ال را در وسط اتاق قرار دهید. این امر به صمیمی‌تر شدن محیط کمک بسیاری می‌کند. سپس با استفاده از میزهای چوبی برای پذیرایی و مبل‌های اضافه یک دکوراسیون ساده را طراحی کنید. این چیدمان درست شبیه به چیدمان سرویس مبل در اتاق نشیمن است. با این کار شما در صورت عدم نیاز با حذف مبل‌های اضافه می‌توانید به دکوراسیون عادی خطی مبل ال خود دست پیدا کنید. در صورت استفاده از مبل‌های ال در وسط اتاق شما به نوعی منزل خود را نیز با استفاده از این مبل‌ها پارتیشن‌بندی کرده‌اید.

چیدمان مستطیلی مبلمان ال شکل

برای اینکه یک چیدمان مستطیلی شکل در فضا داشته باشید. اول‌ از همه باید مساحت محیطی که قصد دیزاین آن را دارید را در نظر بگیرید. و البته توجه کنید نیازی نیست که لزوما از مبل ال شکل استفاده کنید. بلکه می‌توانید با خرید ست مبل راحتی نیز به یک چیدمان ال شکل دست یابید. برای این منظور شما می‌توانید مبل‌های ال را به‌صورت خطی در عرضی بلند بچینید یعنی یک کاناپه بزرگ را در بالای اتاق قرار داده و دو مبل جدا از کاناپه را روبروی دو صندلی تکی قرار دهید.

ایجاد تفاوت در چیدمان

حال برای ایجاد یک تفاوت بارز با دکوراسیون قبلی می‌توانید قسمتی از فضا را با دو مبل تکی به صورت مکانی برای گفتگو دیزاین کنید. این امر سبب می‌شود دکوراسیون منزل شما به صورتی خطی مستطیلی دیده شود. در لابه‌لای صندلی‌ها از میزهای عسلی، آباژورهای ایستاده و گلدان‌های طبیعی استفاده کنید. تا پیوسته بودن چیدمان ال شما شکسته شود. می‌توانید از فرش‌های مستطیلی شکل نیز برای ایده پردازی خود بهره ببرید و فضای اضافه را با یک قالیچه کوچک تزئین کنید.

مدل‌های چیدمان مبل ال

استفاده از مبل های تک نفره

اگر نیاز به صندلی بیشتری برای چیدمان اتاق نشیمن خود دارید. می‌توانید از مبل‌های ال به‌صورت پیوسته بهره بگیرید. مبل‌های ال به دلیل اینکه از دسته کمی به نسبت سایر مبل‌ها بهره می‌برند. جای بیشتری  برای نشیمن افراد فراهم می‌آورد. حال اگر این چیدمان در دکوراسیون شما کفایت تمامی مهمان‌های شما را نمی‌کند. می‌توانید از پاف‌های مبل نیز بهره ببرید. چیدمان مبل ال شما زمانی که به پایان رسید با استفاده از دو صندلی مهمان کار را ادامه دهید. در انتها با استفاده از پاف‌های نرم پارچه‌ای کار چیدمان مربعی شکل خود را به پایان برسانید. این دکور را با استفاده از یک پاف پذیرایی بزرگ می‌توانید به پایان برسانید. این امر سبب می‌شود در زمان رفت آمد مشکلی برای شما در این چیدمان فشرده پیش نیاید.

مدل‌های چیدمان مبل ال با پاف  اضافه

مدل‌های چیدمان مبل ال

مدل‌های چیدمان مبل ال سلطنتی یا کلاسیک

مبل‌های ال سلطنتی یا کلاسیک شاید جزء مبلمان معمول نباشند. اما ممکن است که این نوع مبلمان نیز در بازار موجود باشند. این نوع مبلمان همانند چیزی که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، به شکلی طراحی‌ می‌شوند که شما نمی‌توانید آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید و باید به صورت پیوسته مورد استفاده قرار بگیرند. طراحی و ساخت آن‌ها نیز به شکلی است که این امکان وجود ندارد که از صندلی‌های آن به‌صورت تکی استفاده کرد. لوکس بودن این مبل‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که به‌راحتی از آن‌ها برای اتاق پذیرایی خود استفاده کنید. همانند تصویر می‌توانید از وسایل لوکس برای دیزاین کردن این مبلمان شیک استفاده کنید. ایده پردازی‌های شما زمانی جلوه زیباتری در محیط می‌گیرد که از گلدان‌های طبیعی نیز در آن دیزاین بهره ببرید.

مدل‌های چیدمان مبل ال

مدل‌های چیدمان مبل ال ساده

مبل‌های ال عموماً به صورت خطی در دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از این مبل‌های ال در بالای اتاق نشیمن خود استفاده کنید. سپس با استفاده از آباژورهای ایستاده و میزهای شیک و لوکس دیزاین خود را به تصویر بکشید. مبل‌های ال به‌صورت ال کوچک و ال بزرگ بسته به سلیقه و نیاز شما در بازار مبلمان به‌وفور یافت می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به محیطی که قصد دکور کردن آن را دارید از مبل‌های با اندازه‌های متفاوت استفاده کنید.

چیدمان مبل ال به شکل تخت

برای اینکه در اتاق نشیمن خود یک‌تخت خواب بزرگ در کنار یک مبل بزرگ داشته باشید به شما استفاده از یک مبل ال را پیشنهاد می‌کنیم. شما به‌راحتی به‌جای استفاده از میزهای پذیرایی برای این ایده پردازی می‌توانید از پاف‌های مشابه با مبل خود بهره ببرید. این کار را در اتاق نشیمن خود و روبروی تلویزیون به انجام برسانید تا مکانی مناسب برای تماشای برنامه‌های مورد علاقه خود نیز درست کرده باشید. این امر سبب می‌شود شما یک چیدمان دوستانه و صمیمی را در محیط بوجود آورید. هر موقع که نیاز به این چیدمان نداشتید، تنها با جابجا کردن پاف‌های وسط سرویس مبل می‌توانید به دکوراسیون اولیه خود دست پیدا کنید.

مدل‌های چیدمان مبل ال

مدل‌های چیدمان مبل ال به شکل متفاوت

شما با استفاده از مبل‌های ال می‌توانید چیدمان‌های متفاوتی در اتاق نشیمن خود تجربه کنید. برای این کار تنها کافی است از پاف های پارچه‌ای برای چیدمان ادامه دکور مبل‌های ال مانند استفاده کرد. شما بسته به شکل پاف‌های انتخابی می‌توانید چیدمان مبل ال خود را تغییر دهید. با استفاده از شال مبل‌های شیک و کوسن‌های متفاوت به دکوراسیون خاص خود جلوه دهید. در ادامه می‌توانید دو نمونه از این چیدمان متفاوت را مشاهده کنید که نمونه اول را می‌توان نمونه از گودال گفتگو نیز دانست.

مدل‌های چیدمان مبل ال

 

 

 کاناپه و تخت با مبل ال

شما با استفاده از مبل ال می‌توانید یک تخت راحتی شیک یک تفره در کنار یک کاناپه راحتی داشته باشید. این گونه مبل‌ها بهترین گزینه برای اتاق نشیمن و اتاق مطالعه به شمار می‌آیند. شما می‌توانید با یک میز پذیرایی در روبروی کاناپه آن کار پذیرایی از مهمان را به انجام برسانید و با قراردادن یک شال مبل در زمان تماشای تلویزیون به‌راحتی بر روی مبل ال استراحت کنید.

مدل‌های چیدمان مبل ال

دکوراسیون مبل ال نامتوازن

نیازی نیست که در زمان چیدمان مبل‌های ال حتماً از قانون خاصی پیروی شود. اینکه شما همیشه از مبل‌ها به‌صورت قرینه‌ای یا مستطیلی و مربعی در فضا بهره می‌برید یک قانون و یک اصل همیشگی نیست. شما با قرار دادن یک صندلی تکی همانند تصویر زیر در کنار مبل می‌توانید تمام این اصل‌ها را زیر پا بگذارید و یک چیدمان متفاوت داشته باشید. می‌توانید پس از چیدمان مبل ال در انتهای آن قسمتی که چیدمان شما خط پایان است از یک مبل تک و یا چند صندلی مهمان استفاده کنید. این کار را می‌توانید حتی به‌صورت غیرخطی نیز دنبال کنید.

مدل‌های چیدمان مبل ال

استفاده از پاف در چیدمان

شما به‌راحتی با مبل‌های ال می‌توانید دکوراسیون‌های متفاوت در محیط حاصل کنید. برای رسیدن به یک چیدمان متفاوت با استفاده از پاف‌های کنار مبلی می‌توانید به این مهم برسید. با استفاده از پاف‌های مبل می‌توانید از یک مبل ال به یک تختخواب در اتاق نشیمن خود دست پیدا کنید. می‌توان مبل‌های ال را به‌صورت پیوسته یا به‌صورت ناپیوسته در کنار هم قرارداد. می‌توانید از چیدمان خطی در گوشه‌ای‌ترین فضا برای چیدمان استفاده کنید و یا اینکه در مرکز اتاق از مبل‌های ال بهره ببرید. با استفاده از مبل‌های ال می‌توان ایده پردازی‌های مختلفی را در فضا ایجاد کرد. شما از چه نوع چیدمانی برای مبلمان ال منزل خود استفاده می‌کنید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *