متریال انواع پایه مبل

متریال انواع پایه مبل : جنس پایه مبل در اصل مهم ترین نکته ای است که باید به هنگام انتخاب مبلمان به آن توجه کرد. که البته در بیشتر مواقع بخاطر جلب توجه نکردن و چمشگیر نبودن آن توسط مشتریان نادیده گرفته می شود. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که پایه مبل نگهدارنده مبل است. باید قدرت کافی برای تحمل وزن مبل و کسی که روی آن مینشیند را داشته باشد.

رعایت طراحی پایه مبل و کیفیت و جنس آن خیلی مهم است. اگر در کیفیت ساخت پایه مبل کوتاهی شود. یا از جنس نامرغوب استفاده شود. ممکن است درآینده نزدیک خراب و غیرقابل استفاده شود. پس پایه مبل در طول عمر مبل حائز اهمیت است.

 

پایه فلزی
پایه فلزی

 

انواع پایه مبل از نظر جنس

انواع پایه مبل را میتوان از نظر جنس به سه نوع پلاستیکی، چوبی و فلزی تقسیم کرد. که هرکدام از پایه مبل ها متناسب با انواع مبللمان ساخته می شود. پایه مبل ها معمولا در سایزهای ۶ سانت و ۱۰ سانت ساخته می شوند. همراما باشید تا با جزئیات و مدل پایه مبلمان بیشتر آشنا شوید.

پایه مبل فلزی

ساخت پایه مبل فلزی معمولا از ورق آهن است. اما در بعضی اوقات آلومینیوم هم بخاطر دوام بالا و استحکامی که دارد جایگزین آهن می شود. که در شکل های مختلف مثل استوانه ای و لوله ای طراحی می شوند.

در انتخاب نوع پایه مبل ابعاد و شکل ظاهری مبلمان نقش اساسی دارند. همچنین باید در نظر داشت که توان و تحمل مبلمان شما در چه حد است. رنگ بیشتر پایه های مبل استیل، نقره ای (آبکاری کروم) است. اما امکان تغییر رنگ به درخواست مشتری نیز امکان پذیر است که رنگ و طرح پایه به چه صورت باشد .

پایه استیل
پایه استیل

 

پایه مبل فلزی در کدام مبل کاربرد دارد؟

  • مبل های راحتی
  • کمد
  • کابینت ها

پایه مبل پلاستیکی

یکی از یراق آلاتی که در پایه مبل ها استفاده می شود، پایه پلاستیکی است. که در شکل ها و رنگ های مختلفی وجود دارد. جنس پایه های پلاستیکی از P.P و یا H.P هستند. همچنین از ویژگی های مهم آن می توان تنوع بالایی که در رنگ پایه مبل های پلاستیکی و تعویض راحتی که دارد اشاره کرد.

پایه مبل چوبی

پایه مبل چوبی مهم ترین بخش مبلمان به حساب می آید. که بخاطر محکم بودن و طول عمری که دارد نسبت به انواع دیگر پایه مبل پر طرفدار است. پس در هنگام انتخاب پایه ی مبل نباید از پایه های مبل چوبی به راحتی گذشت. پایه مبل چوبی در طرح، مدل، رنگ و کیفیت های مختلفی تولید می شوند.

این کار باعث می شود که خریدار و مصرف کننده انتخاب های متعددی را داشته باشد. تا با توجه به سلیقه و مبلغ دلخواه پایه مبل چوبی مدنظر را انتخاب کند. برای بررسی دقیق تر پایه مبل های چوبی باید مواردی مثل کیفیت، نوع، کاربرد و … را در نظر داشت تا بتوانیم از مزیت های آن به بهترین نحو بهره لازم را ببریم.

پایه چوبی
پایه چوبی

 

کیفیت کدام پایه مبل ها بهتر است ؟

پایه مبل چوبی به دلیل کیفیت و زیبایی که دارد یکی از بهترین متریال پایه مبل است. از نظر بیشتر مردم قشنگ ترین و زیباترین مبلمان آنهایی هستن که از جنس چوب تهیه و ساخته شده اند. که برای انتخاب پایه مبل میتوان به ظرافت و ریزه کاری دقت و توجه نمود .

برای خرید پایه مبل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

آنچه لازم است زمان خرید پایه مبل به آن توجه داشته باشید، اندازه و ابعاد آن است. با دقت به این موضوع می‌توان به گزینه‌های دست یافت که برای نیاز شما کاربردی باشند. در غیر این صورت در میان انواع و اقسام پایه‌های مبل که شاید از نظر ابعاد و اندازه برایتان کارایی نداشته باشد. سردرگم شوید و در نهایت ندانید چه پایه مبلی می‌خواهید.

چیزی که باید در انتخاب پایه مبل چوبی به آن توجه کنید این است که بدانید پایه مبل را برای چه وسیله ای می خواهید. مثلا برای پایه جلو مبلی میخواهید یا برای پایه میز و صندلی یا پایه میز ناهارخوری؟

در نهایت نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید. ظاهر و کیفیت پایه مبل است که زیبایی و جذابیت خاصی به میز یا صندلی و مبلی که مدنظر دارید می دهد. مثلا اگر شما مبلمان شیک و زیبایی داشته باشید اما پایه های مبل به زیبایی مبلمان شما نباشد در نگاه اول در ذوق شما بزند.