انواع فنر مبل

انواع فنر و تسمه در مبل

انواع فنر مبل

انواع فنر مبل

انواع فنر مبل

انواع فنر مبل : وسیله ای است که دارای خواص ارتجاعی بوده و قدرت برگشت پذیری دارد. خواص فنرها  و فنر مبل به گونه ای است که مقدار انرژی که به یک جسم وارد می شود را در خود ذخیره کرده و پس از برداشتن به حالت اولیه خود باز می گردد. فنرها به دو صورت کششی و فشاری در صنعت تولید می شود.
فنرهای فشاری استفاده شده در مبل دو نوع است:

  • نوع اول : لول
  • نوع دوم:  سینوسی

انواع فنر مبل | فنر لول چیست؟

انواع فنر مبل که در مبلمان های استیل و تشک ها مورد استفاده قرار می گیرد، لول می باشد . جنس این فنرها از فولاد و گالوانیزه ساتخه شده است. که در مدل های y4 .y5 .y6 در زیر فوم ها و اسفنج ها مبلمان استیل به کار می رود.

انواع فنر مبل | فنرهای سینوسی چیست ؟

نام دیگر آن ها فنر های زیگزال است. که در مبلمان راحتی مورد مصرف قرار می گیرد .جنس این فنرها از فولاد ۷۲bاست. که جلو و عقب مبل راحتی را به هم متصل کرده و نیز باعث افزایش مقاومت کار می شود.

 

نحوه قرارگیری فنر سینوسی چگونه است ؟

این فنرهای مبل به صورت موازی در کنار هم در کف مبلمان قرار می گیرند.نحوه اتصال آن به کمک گیره و میخ می باشد. که با استفاده از آن ها فنر مبل به کلاف آن متصل شده و استحکام بالایی را بوجود می آورد. معایب اصلی این فنرها خارج شدن از گیره خود است که به دلیل استفاده طولاتی و با وزن زیاد به وجود می آید. برای حل این مشکل فنر با نخ های ابریشمی به بدنه متصل می گردد که از مکان خود خارج نشود.

انواع فنر مبل | فنرهای کششی چیست؟

نوع جدیدی از فنرهای صنعت مبلمان است. که خواص کششی داشته و به نام ابریشمی نیز معروف می باشد.این فنرها از جنس های پلاستیک پلی استر و کتان می باشد. که مقاومت بالایی در برابر نیروهای وارد بر مقطع نشیمن ایجاد خواهند کرد. که بیشتر در مبلمان راحتی و استیل استفاده شده و شکل قرار گیری آن ها به صورت شطرنجی می باشد.

فنر لول چیست ؟

فنرهای فلزی به شکل لوله ای هست که در داخل تشک های خواب هم استفاده می شود. بیشتر برای مبلمان استیل و مبل کلاسیک استفاده می شود. این فنر در زیر فوم و بین تسمه ها و گونی قرار داده می شود. طول عمر مبلمانی که از فنر لول استفاده می شود نسبتا بیشتر هست.

فنر زیگزاگ

فنر زیگزاگ فنرهای فلزی به حالت زیگزاگ و سطحی کاملا مسطح دارند. که این موضوع باعث می شود. از این نوع فنر بتوان برای انواع مبلمان راحتی استفاده نمود. البته استفاده از این نوع فنر  فلزی هم نسبت به قبل کمتر شده  است.

تسمه کشی

تسمه کشی از کش های نازک موازی هم با روکش پارچه و یا نایلونی به صورت پیوسته ساخته شده است و در حال حاضر در اغلب انواع مبل راحتی و مبل استیل استفاده می شود. به دلیل  تغییر نوع رویه کوبی از خرده پارچه و اسفنج به رویه کوبی با فوم استفاده از تسمه کشی نسبت به قبل بیشتر شده است.قبلا به جای تسمه های کشی از تسمه های نخی غیر کشی استفاده می شد.

لایکو

ورق های نازکی از پنبه و پلی استر می باشند که برای دسته ها و تکیه گاه ودر بعضی موارد در کف مبل بر روی فوم (برای طول عمر بیشتر)استفاده می شود. لایکو هم بر اساس جرم حجمی مثل  اسفنج دسته بندی می شود. هرچه دانسیته اش بالاتر باشد توان تحمل فشار بیشتر و طول عمر کار هم بیشتر می شود.

در مجموع در رویه کوبی انواع مبل استیل و مبل راحتی از اسفنج و فوم و الیاف ویسکوز استفاده می شود. (در بعضی موارد برای دسته و پشت مبل هم فوم و ویسکوز قابل استفاده هست) کف مبلمان استیل در حال حاضر از فوم گرم، فوم سرد و یا فوم ویژه تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *