انتخاب مناسب مبل راحتی

انتخاب مبل راحتی مناسب خانه های ایرانی

انتخاب مناسب مبل راحتی

انتخاب مناسب مبل راحتی : مبل‌های راحتی شیک برای خانه‌های ایرانی کاری دشوار است. با توجه به طرح و رنگ متفاوتشان برای تمام اکثر دیزاین‌های داخلی مناسب بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. از همین رو در این مطلب از مجله مبلمان و دکوراسیون نوژان سعی بر آن شده است. در مورد نحوه انتخاب یک مبل راحتی شیک برای خانه های ایرانی بیشتر توضیح داده شود. با ما همراه شوید.

انتخاب مبل راحتی برای منزل
مبل راحتی مدل سارین

گذری بر تاریخ مبلمان راحتی

همان طور که در مطلب تاریخچه مبلمان در جهان نیز اشاره کردیم. در گذشته در دکوراسیون خانه‌های شیک و زیبای ایرانی از پشتی استفاده می‌شد. به شکلی که با استفاده از یک زیر انداز گرم و نرم و یک پشتی راحت و نرم ساعت‌ها به استراحت می‌پرداختند. با ورود مبل‌های راحتی به داخل کشور آرام آرام پشتی‌ها رخت بر بستند. و به نوعی صنعت دکوراسیون غرب پا به داخل کشور ما نیز گذاشت. به شکلی که امروزه تولیدکنندگان بی شماری در این حوزه به فعالیت مشغول هستند. و علاوه بر وجود داشتن تعداد زیادی فروشنده مبل در سطح کشور، خرید اینترنتی مبل نیز رواج یافته است.

کیفیت تولید مبل در گذشته

در گذشته متریال استفاده شده جهت تولید این محصول زیاد باب میل مشتری‌ها نبود. از همین رو اکثر افراد خریدهای وارداتی را ترجیح می‌دادند. اما با گذشت زمان و بالا رفتن کیفیت مبلمان تولید شده در داخل کشور. تمایل به خرید کالاهای وارداتی کمتر شده و خرید مبل راحتی تولید داخل کشور بیشتر از گذشته رواج پیدا کرد. این استقبال مردم از کالاهای تولید داخل نیز باعث رشد روزافزون کیفیت مبلمان تولیدشده در داخل کشور شده و باعث شد که امروزه مبل‌های تولید کشور به بسیاری از کشورهای خارجی نیز صادر شوند.

انتخاب مبل راحتی برای منزل
مبل راحتی

نوع طراحی مبل راحتی

مبل راحتی همان گونه که از نام آن مشخص است. مبلی راحت است که با پارچه زیاد تولید می‌شود. این گونه مبل‌ها عموماً در اتاق نشیمن و فضاهای که استفاده بیشتری از مبل می‌شود. به منظور آسایش رفاه بیشتر  و دور همی‌های خانوادگی و خودمانی استفاده می‌شود. برخلاف مبل‌های کلاسیک و استیل که ظاهری اشرافی و لوکس داشته و برای محیط‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از همین رو این نوع مبلمان در شکل و طرح‌های متنوع در بازار موجود است. مبل‌های راحتی بر خلاف مبل‌های سلطنتی و کلاسیک زیاد تشریفاتی طراحی و ساخته نشده. و طراحی کاملا ساده‌ای دارند و به همین خاطر نیز بیشتر برای اتاق نشیمن به منظور استراحت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب مبل راحتی برای منزل
مبل چستر دسته qp

ویژگی‌های مبل راحتی مناسب برای خانه

اندازه استاندارد مبل راحتی و طول و عرض آن باید به گونه‌ای باشد که در حین استفاده طولانی مدت به کمر و پاهای شما آسیبی وارد نکند و راحتی محض را برای شما در حین استراحت فراهم سازد. مبل‌های راحتی باید به گونه‌ای باشند که گودی کمر را بپوشانند. و ارتفاع آن‌ها از سطح زمین نیز به اندازه‌ای استاندارد و مناسب باشد که به پای شما آسیب وارد نشود. مبل‌های راحتی باید راحتی استانداردی را فراهم سازند و نه آنقدر سفت باشند که استراحت شما را برهم بزنند و نه آنقدر نرم که از نشستن روی آن واهمه داشته باشید. همچنین مبل راحتی مناسب است که پارچه آن پرز پرز نشده و درگذر زمان شما را دست به جیب نکند.

انتخاب مبل راحتی برای منزل
کاناپه راحتی

کوسن‌های مناسب برای مبل‌های راحتی

مبل‌های راحتی معمولا دارای کوسن‌های بسیار ساده و شیک هستند که همراه با خود به فروش می‌رسند. تجملاتی بودن و پر نقش و نگار بودن با کوسن‌های مبل راحتی هم خوانی ندارد، چرا که خود این مبل‌ها بسیار ساده هستند. از همین رو اگر در زمان خرید مبل راحتی کوسن آن را سفارش نداده و قصد دارید کوسن دیگری برای آن خریداری کنید، به ساده بودن و البته همخوانی رنگ مبل با کوسن توجه داشته باشید.

دلایل استفاده از مبل راحتی چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب مبل راحتی برای خانه همراه با خرید مبل سلطنتی یا کلاسیک، استراحت روزانه است. به دلیل استفاده زیاد از پارچه و مواد نرم در زمان طراحی و ساخت مبلمان راحتی این مبل‌ها بهترین گزینه برای یک استراحت مطلوب به شمار می‌روند و به همین دلیل بسیاری از افراد علاوه بر خرید یک ست مبلمان کلاسیک یا سلطنتی برای خانه خود و میهمانی‌های رسمی، یک ست مبل راحتی نیز همراه آن برای دورهمی‌های خودمانی تهیه می‌کنند.

انتخاب مبل راحتی برای منزل
مبل راحتی ال

ارتفاع مبل‌های راحتی شیک برای خانه‌های ایرانی

در انتخاب مبل برای خانه باید به اندازه و مخصوصا ارتفاع مبل توجه ویژه‌ای داشت. اگر ارتفاع مبل به قدری باشد که شما در زمان نشستن به پای خود فشار بیاورید این انتخاب گزینه مناسبی به شمار نمی‌رود. به عنوان مثال اگر مشکلاتی مانند پای شما برای رسیدن به زمین بسیار کشیده شود، یا نشستن بر روی مبل سبب شود به دلیل ارتفاع کم پای شما همیشه خم شده باشد، این مبل انتخاب مناسبی نخواهد بود. به همین دلیل گفته می‌شود هنگام خرید مبل حتما مبلی را انتخاب کنید که از اندازه استاندارد بهره برده باشد.

انتخاب مبل راحتی برای منزل
چیدمان اتاق نشیمن

جنس پارچه مبل

در خرید هر وسیله‌ای قیمت و کیفیت حرف اول را می‌زنند و مبلمان راحتی انتخاب شده برای خانه نیز از این امر مستثنی نیستند. کیفیت مبلمان راحتی نیز علاوه بر مواد اولیه، وابستگی زیادی به کیفیت پارچه استفاده شده دارد. به همین دلیل بایستی هنگام خرید، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، به جنس پارچه استفاده شده در مبل توجه کنید.

پایه‌ها و دسته‌های مناسب مبل

پایه و دسته‌های مبلمان نیز بایستی استاندارد خاصی داشته باشند. به عنوان مثال پایه‌ها به قدری محکم باشند که پس از استفاده طولانی مدت دچار شکستگی و آسیب دیدگی نشوند و از سوی دیگر لق نزنند و نشستن را با مشکل روبرو نکنند. دسته‌های مبلمان نیز به نوع طراحی و سلیقه افراد بستگی دارند و استاندارد خاصی در مورد آن‌ها صادق نیست. چرا که برخی دسته‌های راحت را ترجیح می‌دهند و برخی مبلمان راحتی با دسته چوبی برای زیبایی بیشتر.

انتخاب مبل راحتی برای منزل
ترکیب رنگ در اتاق نشیمن

توجه به کیفیت مبل در زمان خرید

برای انتخاب یک مبل راحتی شیک باید به موارد فوق در زمان خرید توجه شود. این نباشد که ما در حین خرید فقط به خرید یک کالای زیبا و با کیفیت اکتفا کنیم، زیرا مبل‌های راحتی بی کیفیت در گذر زمان به سلامتی شما آسیب جدی وارد می‌کنند و از طرفی نیز خرید مبل بی‌کیفیت پس از گذشت مدت زمان کوتاهی باعث خواهد شد که دوباره مبلمان جدیدی برای خانه خود خریداری کنید. نظر شما در مورد انتخاب مبل راحتی مناسب برای خانه ایرانی چیست؟ مبل خریداری شده برای منزل بایستی چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *