انتخاب رنگ پارچه مبلمان

انتخاب رنگ پارچه مبلمان

انتخاب رنگ پارچه مبلمان

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ پارچه مبلمان : مبحثی است که در آن دو مورد مهم در دکوراسیون داخلی با هم تلاقی می‌کنند: رنگ و مبلمان. به همین دلیل است که فارغ از مدل مبلمان‌مان. هنگام انتخاب رنگ پارچه مبل کلاسیک یا راحتی سعی می‌کنیم حداقل دو بار فکر کنیم. البته رنگ مبل سال و جدیدترین ترکیب رنگ مبل راحتی را نیز در نظر بگیریم.

اصول انتخاب رنگ

انتخاب رنگ مناسب مبل راحتی می‌تواند حال و هوای کل خانه و اعضای خانوده‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. برای انتخاب پارچه مبل راحتی علاوه بر توجه به رنگ چوب مبلمان، کفپوش و دیوارها، به اصول دیگری نیز باید توجه کرد. شما برای انتخاب بهترین گزینه‌ی پارچه مبل کلاسیک یا راحتی و… تنها یک گزینه پیش رو ندارید. البته با روش‌های مختلفی می‌توانید رنگ مورد خود را انتخاب کنید.

ایجاد تضاد

ایجاد تضاد برای ترکیب رنگی مناسب یکی از موارد محبوب در انتخاب رنگ است. در این مدل‌ها معمولا رنگ پارچه مبل کلاسیک یا راحتی تک‌نفره متفاوت است. این مورد اکثرا در جدیدترین ترکیب رنگ مبل راحتی نیز رعایت شده باشد. که از مزایای آن می‌توان به بالا بردن تنوع و امکان ایجاد تغییرات اشاره کرد.

ترکیب سیاه و سفید (به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین گزینه‌های انتخاب تضاد) را که کنار بگذاریم. بهتر است رنگ‌های اصلی و خالص برای ایجاد تضاد در رنگ پارچه مبل کلاسیک یا راحتی را با یکدیگر ترکیب نکنید. تا فضا از حالت عادی خود خارج نشود.

بازی با رنگ‌ها

محیط داخلی خانه‌های ما اکثرا رنگی خنثی دارد. در این حالت بخش بزرگی از مسئولیت ایجاد تنوع به دوش مبلمان و رنگ آنهاست. بیشتر ما در این موارد و بدون توجه به اصول ترکیب رنگ ها، سراغ یک مبل راحتی رنگ شاد یا رنگ مبل سال می‌رویم. البته برخی نیز هنگام انتخاب رنگ مبل کلاسیک یا راحتی خود، با وجود رنگ‌ها و مدل‌های بسیار متنوع، دچار تردید می‌شوند.

پیشنهاد ما در این حالت استفاده از کاتالوگ‌ها، تصاویر آماده در اینترنت، و همچنین استفاده از نرم‌افزارهای طراحی برای داشتن ایده‌ای بهتر و انتخاب یک رنگ مبل راحتی شیک برای خانه‌تان است.

استفاده از تک‌رنگ‌ها

مطمئنا می‌دانید که استفاده از تنها یک رنگ در اصول ترکیب رنگ ها مقام قابل توجهی را کسب نمی‌کند. استفاده از این روش در دکوراسیون تنوع چندانی را ایجاد نکرده و بیشتر موجب کرختی آن می‌شود. اما اگر چند تک‌رنگ را به‌طور متوالی و گسترده در خانه استفاده کنید تاثیر آن را به چشم خواهید دید.

ایجاد موج رنگی برای انتخاب رنگ مبلمان

یکی از روش‌های جالب در اصول ترکیب رنگ ها، ایجاد موج با انتخاب مناسب رنگهاست. شما می‌توانید با ایجاد گرادیانتی از یک رنگ (مثلا رنگ مبل سال) یا چند رنگ و حرکت از روشن به تیره، مسیر نگاه افراد را مشخص کنید. هرچه فضای خانه شما بزرگتر باشد، شما می‌توانید این روش را بهتر اجرا کنید.

ایجاد بالانس در اصول انتخاب رنگ

درصورت انتخاب بهترین گزینه برای رنگ پارچه مبل راحتی نیز، بالانس رنگ‌ها را نباید فراموش کرد. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در این اصل همان ترکیب فضایی خنثی با رنگ مناسب مبل راحتی و حتی کلاسیک است. اگر فضای خانه خودتان بیشتر شامل رنگ‌های خنثی است. مبل راحتی رنگ شاد انتخابی مناسب خواهد بود. (برعکس این شرایط نیز می‌تواند صادق باشد).

ترکیب رنگ‌های مورد نظرتان با رنگ سفید نیز یکی دیگر از راه‌های ایجاد تعادل و بالانس رنگی در دکوراسیون است. این مورد را می‌توانید در جدیدترین ترکیب رنگ مبل راحتی نیز ببینید.

صمیمانه از شما متشکریم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *