ابعاد استاندارد مبل راحتی

سایز استاندارد مبل

ابعاد استاندارد مبل راحتی

ابعاد استاندارد مبل راحتی

ابعاد استاندارد میل راحتی : بسته به نوع و سبک ، ابعاد و اندازه استاندارد مبل راحتی می تواند متغیر باشد. بیشتر مبلمان ها با اندازه های استاندارد تولید می شوند. هنگامی که قبل از خرید مبلمان راحتی خود. اندازه گیری استاندارد را بدانید روند چیدمان مبلمان آسانتر می شود. به عنوان مثال: وقتی ابعاد تختخواب یا کاناپه را شناختید می توانید با ایده بهتری از نحوه قرارگیری قطعات، طراحی طرح را برای هر اتاق مشخص شروع کنید. این اندازه گیری ها فقط یک راهنمای کلی هستند. قبل از خرید هر چیزی مطمئن شوید که قطعه را خود اندازه گیری کرده اید. تا ببینید آیا داخل فضای شما به خوبی جای می گیرد.

ابعاد استاندارد مبل راحتی

ابعاد و اندازه استاندارد مبل راحتی: طول

اگرچه کاناپه ها می توانند از ۱۷۷ سانتی متر تا ۲۴۳سانتی متر طول داشته باشند. اما مبل های سه نفره استاندارد بین ۲۱۰سانتی متر تا ۲۵۵سانتی متر طول دارند و متداول ترین طول آنها ۲۱۵ سانتی متر است. اگر به دنبال مبل های بزرگ هستید، یک مبل بلند با طول ۲۲۰ سانتی متر – ۲۵۵سانتی متر انتخاب کنید. یا یک مبل فوق العاده بلند که طول آن بیش از ۲۵۵ سانتی متر است را در نظر بگیرید.

ابعاد استاندارد مبل راحتی

ابعاد و اندازه استاندارد مبل راحتی :عمق و ارتفاع

عمق مبل استاندارد (از جلو تا عقب) ۸۸ سانتی متر است. اما بیشتر مبل ها ۸۱سانتی متر – ۱۰۱ سانتی متر عمق دارند.  ارتفاع مبل یا فاصله از کف تا بالای پشت مبل ، از ۶۶ سانتی متر تا ۹۱سانتی متر بلند است. مبل های کم پشت معمولاً براق و مدرن هستند. در حالی که مبل های کم پشت سنتی باریک ترند. ارتفاع نشیمن، فاصله از کف تا بالای بالشتک نشیمن مبل از ۳۸ سانتی متر تا ۵۰سانتی متر است.

 

طول استاندارد خاصی برای لاوسیت ها در نظر گرفته نمی شود. چرا که معمولا این نوع از مبل ها جا و مکان خاصی را با ابعاد مناسب خود در گوشه ای از نشیمن به خود اختصاص می دهند.

اندازه استاندارد لاوسیت

معمولا زوج های جوان از طرفداران این نوع از مبل ها هستند. در این مبل ها نشیمن گاه ها یا مبل های کوچک طراحی شده اند. که طول آنها کوتاه تر از مبل های استاندارد است.  طول  نشیمن لاوسیت ها  ۱۲۱ سانتی متر- ۱۸۲سانتی متر طول دارد. طول استاندارد خاصی برای اینگونه ست ها در نظر گرفته نمی شود. چرا که معمولا این نوع از مبل ها جا و مکان خاصی را با ابعاد مناسب خود در گوشه ای از نشیمن به خود اختصاص می دهد.

ابعاد استاندارد مبل راحتی

ابعاد و اندازه اتاق و اتاق نشیمن

اگرچه ممکن است یک کاناپه به دلیل سبک، رنگ یا پارچه مبلی بسیار متفاوت از مبل دیگر باشد. اما ممکن است تعجب کنید که بدانید اکثر مبل ها از اندازه های تقریبی یکسانی برخوردار هستند. این مورد در مورد سایر مبلمان، مبلمان اتاق نشیمن مانند میزهای قهوه و میزهای انتهایی نیز صدق می کند. وقتی تصور می کنید که تقریباً یک فضا چقدر بزرگ است. می توانید برای قرار دادن تعداد فضاهای اتاق و نحوه قرار دادن آنها برنامه ریزی کنید. بنابراین می توانید اتاقی داشته باشید که به طور کارآمد جریان داشته باشد. ابعاد میز و کاناپه استاندارد در اینجا آمده است:

  • مبل سه نفره: عمق ۸۸ cm و عرض ۲۱۳cm
  • لاوسیت: عمق ۸۸ cm و عرض ۱۵۲cm
  • صندلی راحتی: ۸۸ cm عمق و عرض cm 88
  • میز قهوه: طول ۱۲۱ cm و عرض ۷۶ cm
  • میز انتهایی مربعی: طول ۶۰ cm و عرض ۶۰ cm
  • میز انتهایی مستطیلی: عرض ۷۱ cm و عرض ۶۳ cm

اگر اتاق شما با سقف های بلند بزرگ است. بهتر است به دنبال مبل هایی در قسمت بزرگتر با پشتی بالاتر بروید. فضای باز؛ مبل را تکمیل می کند و آن را مرتب و بزرگ جلوه می دهد.

ابعاد استاندارد مبل راحتی

چگونه فضای خود را برای مبل راحتی اندازه گیری کنیم

  • مرحله ۱: فضای خود را اندازه بگیرید

    برای اینکه احساس راحتی مبل در فضای اتاق را داشته باشید، طول و عرض اتاق خود را یادداشت کنید. اگر اتاق شما با سقف های بلند بزرگ است. بهتر است به دنبال مبل هایی در قسمت بزرگتر با پشتی بالاتر بروید. فضای باز؛ مبل را تکمیل می کند و آن را مرتب و بزرگ جلوه می دهد. اگر فضای کمتری دارید یا سقف کوتاهی دارید، به فکر خرید یک مبل کوتاه تر یا یک ست لاوسیت جمع و جور باشید. که اتاق را تحت فشار قرار ندهد. همچنین مطمئن شوید که عرض و ارتفاع تمام درگاه های ورودی و راهروهایی را که مبل شما باید هنگام تحویل حمل کند با اندازه مبل شما هماهنگ باشد چرا که شما می خواهید مبل جدید شما از طریق درب وارد مکان جدید خود شود.

  • مرحله ۲: علامت گذاری کنید

    در محلی که می خواهید مبل جدید خود را قرار دهید تصمیم بگیرید. به مدت چند ثانیه در اتاق پیاده روی کنید. محل رفت و آمد در اتاق نشیمن باید تا حد امکان به طور مستقیم باشد. با سایر وسایل داخل اتاق برخوردی نداشته باشد. ایده‌آل این است که از بین مبلمان راه رفت و آمدنباشد و اگر چنین بود باید در منتهی الیه  یک طرف اتاق باشد. که در این صورت قسمت دیگر باقی مانده اتاق فضای بسته خواهد بود. با استفاده از نوار چسب یا هر وسیله دیگر، یک مستطیل  روی زمین درست کنید که می خواهید مبل خود را در آن قرار دهید. تا از ابعاد کلی مبل آگاه باشید.

  • مرحله ۳: ناحیه علامت گذاری شده را اندازه گیری کنید

    وقتی نوار شما به خوبی قرار گرفت و از اندازه مستطیلی که ایجاد کرده اید راضی بودید، عرض و طول آن را اندازه بگیرید. هنگام خرید مبل، از این اندازه گیری ها به عنوان حداکثر ابعاد مبل متناسب با فضای شما استفاده کنید. به دنبال مبل هایی باشید که یا تقریباً متناسب با آن ابعاد باشند یا کمی کوچکتر باشند. مبل را که انتخاب می کنید به خود شما بستگی دارد. اندازه گیری های ثانویه، مانند ارتفاع صندلی و عمق صندلی، بیشتر از راحتی و موقعیت برای راحتی مهم هستند. اگر اعضای خانه شما قد بلندی دارند، مبل راحتی بلندتر و عمق بلندتر صندلی را انتخاب کنید. اگر خانه شما در سمت کوتاه تری است، عکس این عمل را انجام دهید.

محل قرار گرفتن مبل راحتی

اینکه از قبل بدانید مبل راحتی شما کجا قرار خواهد گرفت بسیار مهم است. مثلا اگر بخواهید آن را در زیر پنجره و کنار دیوار قرار دهید بهتر است. ارتفاع زمین تا لبه پایینی پنجره را اندازه بگیرید تا پشتی مبل را بلندتر از این ارتفاع انتخاب نکنید. چرا که مبل شما نباید جلوی دید پنجره را بگیرد و از طرفی دیگر با توجه به چیدمان خانه توجه کنید. اگر می‌خواهید از مبل راحتی خود به عنوان تفکیک کننده فضای سالن استفاده کنید و مبل راحتی را در وسط آن قرار دهید بهتراست ارتفاع آن کوتاه باشد تا دید افراد را در فضای سالن محدود نکند. همچنین اگر شما جزو کسانی هستید که فصل به فصل چیدمان و دکوراسیون خانه خود را تغییر می‌دهند. بهتراست مبلمانتان ابعاد متغیرداشته باشدمی توانید به صورت های مختلف آن را بچینید مانند مبل راحتی ال شکل .

سایز مبل راحتی

اندازه مبل راحتی به موارد و عناصر بسیاری از جمله ابعاد خانه، راه پله، درب ورودی، اتاق نشیمن و نوع استفاده شما بستگی دارد. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که راحتی مبل راحتی به هیچ عنوان نباید به خاطر نوع و سبک مبل نا دیده گرفته شود. هرچه که باشد مبل راحتی را برای راحت بودنش انتخاب می کنیم. چرا که اگر اینگونه نباشد دیگر کارآیی اش را از دست خواهد داد.

با تشکر از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *